Gå til innhold

Når man er ferdig med det offentlige ved st.olavs, hva koster hvis man vil fortsette der?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at det går an å fortsette der, hvis man vil når man er ferdig med de 3 offentlige forsøk.

Men så er spørsmålet - hvor mye koster det? Noen som har gjort det eller bytter dokke klinikk? Er det vits å gå over til det private?

Finner ingenting om dette på st.olavs nettside.

Fortsetter under...

Det ligger info på nettsiden til St.Olav men det er vanskelig å finne fram... Håpløs nettside. Bruker den av og til i jobbsammenheng, men det er vanskelig å finne fram.

Altså, det koster 15.000 kr pr Ivf-forsøk. Medisinene kommer i tillegg. Dersom du får egg på frys så koster det 4000 kr.

Jeg er forhåpentligvis snart igang igjen og må betale selv da jeg har to barn.

Alternativet er jo å gjøre d privat. På Medicus i Trondheim koster ett Ivf-forsøk 26.000 kr og innsetting av fryseegg kr 7000. Så det er jo noe dyrere.

Har du brukt opp dine tre forsøk?

Takk for svar! Jeg har vaert på den sida, men det er som du sier - vanskelig å finne den ;)

Jeg har vårt siste ferskforsøk igjen. Men når vi snakket med legen så begynte vi å snakke plutselig om hva som skal skje videre...

Så det finnes ikke sånn 3-pack? Og betaler man for medisiner i tillegg eller fram til de 15000 igjen?

Skal du fortsette ved st.olavs? Legen mente jo at st.olavs har bra rate av graviditeter så er jo i grunnen ikke vits å gå over til det private. Og hos oss er jo problemet at egga ikke fester seg. Jeg har endometriose. Har hatt en sa og en kjemisk. Så han hadde stor tro på at jeg skal klare å bli gravid en gang bare vi ikke gir opp. Så det hørtes jo veldig positivt ut. Man tenker jo selvfølgelig, andre får ut 2 egg per forsøk og før 2 barn ut av dei.... mens vi har hatt 20 egg på de 2 ferskforsøka men har ikke blitt noe ut av!

Tror ikke de har sånn 3-pack på St.Olav. Det er nok mer vanlig i det private.

Jeg har også fått inntrykk av at St Olav er en bra klinikk. De har godt "rykte." Når skal du ha forsøk igjen da?

Jeg skal ta blodprøve i dag faktisk og når de har svaret på den får jeg innkalling til time. Er spent! Til tross for mine unge 35 år så har jeg ikke alderen med meg og er forberedt på at det kan være for sent. Har høy FSH. Skal i dag måle AMH.

MEN har to flotte, friske ivf-barn fra før som jeg gleder meg voldsomt over!!! :)

Medisiner betaler man fram til 15.000 som ellers. Den grensen er vel du nådd for lenge siden, så sånn sett vil du jo ikke få noen reelle utgifter der.

Vil du si at man ikke må starte å betale på nytt for medisin når man går over til det private? Gjelder det per barn altså?

Annonse

Snakket med ham i går. Prøvde ringe i dag men hun klarte ikke å finne journalen. Så må nok ringe en anna dag igjen. Etter mine beregninger skal hele greia krasje med den uken vi er borte i juni. Og etterpå er jo det stengt på st.olavs. Så egentlig passer nok kanskje best for meg at vi starter på slutten av juni. Og så er da uttaket i august. Jeg skal gå i 2 mån på sprayen pga endoen. Og jeg blir så dårlig av den. Har ikke lyst å bli liggendes i ferien heller....når man skal reise en uke vekk i året...

Men jeg tror jeg skal la hun damen bestemme ;)

Ja jeg mener grensen på 15.000 kr er pr barn ja, men er ikke 100% sikker.

Så kjedelig at du må gå SÅ lenge på sprayen! Det er jo definitivt den verste medisinen i dette opplegget her. Huff, det er da litt av hvert man gjennomgår.

Jeg mener mine 35 år ikke er så gammelt i denne sammenheng, men det at jeg har høy FSH betyr at jeg nærmer meg en for tidlig overgangs alder... Og dermed blir jeg "gammel" allikevel. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...