Gå til innhold

Hemoroider i første trimester.....?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Hjertet sank når jeg oppdaget blod i doskålen. Men så oppdaget jeg at det kom fra anus og pustet lettet ut :) men altså? Er det normalt? Flere som har hatt det sånn? Har hatt treg mage i et par uker, ingen smerter.

jeg er førstegangsfødende, har aldri hatt hemoroider før og har aldri visste var det var før jeg fikk det selv i uke 8, så ja, det er fullt mulig å få det. men vær forsiktig med å bruke behandling for det, tror det eneste gravide burde bruke er alcos anal, jeg brukte sheriproct ved en feiltakelse, så håper ikke det har skadet barnet mitt på noen måte.

Takk for svar! Og takk for råd. Stort sett går det jo helt fint :) men godt å høre en lege si det kanskje? Jeg vet jo ikke at det er Hemoroider jeg har, det er selvdiagnostisering etter søk på lommelegen ;p men er vel mest sannsynlig det. Får vel gå til lege om det fortsetter. Tenkte først å se om jeg får mer fart på magen med svisker eller lignende i håp om at det hjelper? Eller er jeg dum nå? ;) fastlegen har uansett ventetid på tre fire uker

Søkte opp medikamentet i felleskatalogen. Det er forsiktighet i første trimester pga en litendose prednisolon. Jeg hadde ikke bekymret meg. Prednisolon brukes i langt større doser i første trimester hos gravide med autoimmune sykdommer. Barnet ditt har det nok helt fint :) samme anonym som før ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...