magpie Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Vi har en sønn på straks ett år og må skaffe en parkdress/vår/høstdress til han. Det jeg lurer på er om det går an å kjøpe en litt stor en nå slik at den passer til høsten også? Eller veks ungan så mye i denne perioden at det ikke går? Tar også gjerne imot tips om gode (rimelige..?!) dresser
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Kjøpt uteklær slik at de passer noenlunde når de er så små. For store klær gjør det bare tungt for de. Er de for store vil de dessuten bli fortere slitt fordi de soper i bakken. Og hvis de må brettes, opp vil evt fukt raskere trekke inn i dressen. Reflex sin dress duger fint til de minste.
sillyfilly og Olivia Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Signerer. Dresser kan godt kjøpes et nummer større, men ikke sånn at de drukner i de. De holder vår og høst men neste vår må det ny dress til. Men du kan jo selge den videre etterpå. Reflex er jeg fornøyd med til min datter. Kjempe grei dress som er lett og myk og tåler litt vann.
magpie Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2012 ja..tenkte også på det at dressen ikke må være så stor at den kommer i veien. Spesielt siden han nettopp har lært å gå og er altså ikke så veldig stødig enda Er bare litt usikker om det lønner seg å kjøpe en størrelse større hvis man bare oppnår at den er for stor no og for liten igjen på høsten..? Eller kansje han ikke veks så fort no lenger..?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 ja..tenkte også på det at dressen ikke må være så stor at den kommer i veien. Spesielt siden han nettopp har lært å gå og er altså ikke så veldig stødig enda Er bare litt usikker om det lønner seg å kjøpe en størrelse større hvis man bare oppnår at den er for stor no og for liten igjen på høsten..? Eller kansje han ikke veks så fort no lenger..? De vokser ikke like mye når de har passert året nei. Det første året vokser de ca 30 cm i lengden, så mye vil de aldri vokse i løpet av ett år igjen. Fra nå vil de vokse ca 10 cm i lengden i året. Så man trenger ikke legge til så mye på størrelsene fra en sesong til en annen. Men 10 cm for mye på lengde på f eks en dress er for mye. Jeg har jobbet i butikk og solgt barneklær, så jeg har sett mitt av dresser som er levert inn og klaget på pga slitasje. Men det er jo ikke noe rart når en stor del av beinet på dressen subber i bakken fordi den er for stor. Men en må også huske at dressen skal passe i alle ender, også ryggen, ofte fort å glemme om den er lang nok i ryggen. Noen barn er lange i ryggen, andre i armer og ben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå