Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som er i forsøk!

Jeg fikk meg en liten sjokkopplevelse tirsdag for to uker siden. Våkna, gikk i dusjen og ble umiddelbart veldig svimmel. Kjente også at magen var en stor ballong, men den hadde jo blitt slik over de siste ukene, og regnet selv med at det bare var luft. Var og ganske øm i magen. Hadde også tissa unormalt lite de siste dagene, kontra hva jeg drakk - men tenkte ikke noe mer over det.

Etter å ha prøvd å sette meg ned, reise meg opp igjen og kjenne at jeg ble bare mer svimmel la jeg meg på gulvet og krøp ut på kjøkken hvor mobilen lå. Der ringte jeg mannen og sa at han måtte komme seg hjem fortere enn svint. Heldigvis var han bare 5 min unna og minstemann sov fortsatt søtt i senga si.

Da han kom hjem lå jeg på badet helt i ørska. Husker at jeg prøvde å ringe legevakta selv og bare fikk beskjed om at jeg nok hadde blodtrykksfall og måtte ligge i 1 time før jeg prøvde å reise meg igjen. Lå der på gulvet og følte meg veldig svimmel forsatt og fikk derfor komme til fastlegen (men først etter 4 timer!!!). Kom til legen, svimmel, kvalm, uvel, bleik, rolig å helt utslått........

Legen tok noen blodprøver og konstanterte at jeg nok hadde en liten infeksjon, muligens mage/tarm siden jeg hadde vondt i magen, Selv var jeg tydelig på, og hun skrev på helsekortet for gravide, at dette var ICSI barn og at jeg var 5+6. Tok også blodtrykket som var lavt, men ellers ok.

Så kom jeg til gynekologen min på UL 7+1. Da ble det konstantert overstimulering, og hun lurte på om jeg var klar over det. Da sa jeg at jeg hva som hadde skjedd på tirsdagen uka før og hun var overrasket over at jeg ikke hadde blitt sendt til sykehus med en gang. Hadde jeg ringt henne hadde jeg nok fått beskjed om å ringe 113 for å få ambulanse til sykehuset med en gang.

Er nå sykemeldt i 3,5 uke til. Og etter en samtale med gynekolog og fastlege på telefon i dag vet jeg hvem jeg skal ringe om jeg blir dårlig igjen - det er definitvt gynekologen!

Så for dere som får ut flere egg, eller har mange eggposer (selv hadde jeg mange små) så vær obs om du blir dårlig (spesielt om du blir gravid). Og ikke ta for god fisk at fastlegen vet hva OHSS, eller overstimulering er, for det vet de ikke alltid. Legen min innrømte i dag at det hadde hun aldri hørt om!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er det viktig at folk vet! På riksen advarte de meg om faren for overstimulering og sa at jeg måtte ta kontakt hvis jeg fikk veldig stor mage og/eller veldig vondt. Så jeg ringte dem da det så ut som jeg var 5 mnd på vei( og jeg var på rugedag 8-9 ca..). Jeg hadde aldri noe særlig ubehag men var overstimulert og ble sykemeldt i 4 uker.

Skrevet

Hei. Har prøvd å skrive kort om overstimulering på faktatråden. Kanskje dere som har erfaring kan se om infoenen stemmer, evt fylle inn?

Skrevet

Appel80: Jeg fikk ingen beskjed denne gang om at jeg måtte huske på symptomene på overstimulering - så det var egentlig ikke i mitt hode heller. Og når jeg ble så dårlig som jeg ble så tenkte jeg jo ikke klart heller...... Men huske at de sa noe om det på St.Olavs da de egentlig ville avbryte på grunn av overstimulering. Og jammen er jeg glad i dag for at jeg ikke ble gravid den gangen når jeg kjenner hvordan det er nå........ Godt at du i alle fall fikk den infoen på forhånd.

Puma: Skal sjekke opp det du har skrevet. Flott tråd du har lagt forresten :-)

Skrevet

Supert! Ønsker dere en strålende dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...