Gå til innhold

Noen som har hatt mycoplasma lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått påvist atypisk lungebetennelse (mest sann. mycoplasma). Fått Rovamicin (5 dagerskur). Noen som har erfaring med hvor raskt man kan forvente bedring (tenker da spesielt på hostingen). Skal ha KS neste uke og er livredd for å måtte ha denne hosten da........gulp!

Skrevet

Ja jeg hadde dette to ganger før jul. Siste gangen var jeg så tungpustet at jeg fikk pustemaske mens jeg var hos legen.

Jeg fikk medisinen Klacid begge gangene, og var vesentlig bedre to dager etter påbegynt behandling (7dagers kur).

Nå kjenner jeg ikke til medisinen du har fått, men får håpe at det går like fort med deg.

Skrevet

hadde det før jul ... fikk feil medisiner 2 ggr ... før jeg fikk noe som virka men måtte ringe legen å få forlenget kuren som egentlig var 10 dagers sluttet etter 14 dgr da hadde jeg vært syk 4 mnd ..... men vært frisk siden !!! ble raskt bedre men ikke helt bra syns jeg før etter 14 dager med medisiner... ønsker deg god bedring !!!

Skrevet

Jeg hadde det i jula.. Fikk beskjed om at det ikke finnes medisin anbefalt for gravide, så jeg måtte bare bli frisk på den lange og naturlige måten, tok 5/6 uker med hoste og tungpust etter det også.

Skrevet

Fikk påvist det da jeg var 14 uker på vei. Legen anbefalte antibiotika-kur, da han mente det var større risiko for barnet om jeg ble ytterligere syk. Så gikk en 10 dagers Ery-max kur. Tok vel ca 1 mnd før hosten ble borte, men det satt mye lenger i kroppen. Ble veldig raskt andpusten, og kastet opp hvis jeg presset meg litt. Så var en tøff påkjenning, var ikke helt frisk før etter jul, da jeg var 20 uker på vei. Får håpe du slipper lettere unna, har hørt om både milde og kjipe varianter av mykoplasma-viruset.

Skrevet

Hm...ser at Rovamycin også brukes ved toxplasmose i svangerskapet så den virker ok i forhold til graviditet. Mulig jeg er litt lettere i brystet i dag så krysser alt jeg har for at det løser seg frem mot neste uke. Takk for tilbakemeldinger jenter;o)

Skrevet

Fikk påvist det da jeg var 14 uker på vei. Legen anbefalte antibiotika-kur, da han mente det var større risiko for barnet om jeg ble ytterligere syk. Så gikk en 10 dagers Ery-max kur. Tok vel ca 1 mnd før hosten ble borte, men det satt mye lenger i kroppen. Ble veldig raskt andpusten, og kastet opp hvis jeg presset meg litt. Så var en tøff påkjenning, var ikke helt frisk før etter jul, da jeg var 20 uker på vei. Får håpe du slipper lettere unna, har hørt om både milde og kjipe varianter av mykoplasma-viruset.

Jeg fikk oxo ery-max kur.. og da jeg etter to dager leste i felleskatalogen stoppet jeg på dagen, må si jeg synes det er totalt uansvarlig å gi gravide denne kuren!! http://www.felleskatalogen.no/medisin/ery-max-meda-558780
Skrevet

Jeg hadde det for noen uker siden, fikk Apocillin. + at jeg tok paracet og nesespray (otrivin) i tillegg. Det var 2 for ferdelige uker. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...