mammaoganna Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Hva syntes DU var best å bruke rett etter fødsel - nettingtruse som man får på sykehuset eller egen vanlig truse? Holder på å pakke bag til sykehuset nå og da er eg litt usikker på å mye undertøy eg bør ta med På forhånd takk for svar Hilsen en spent førstegangsfødende
Mummy to 3 little boys Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Nettingstruser er mer behagelig, du kan bare kaster de når du har brukte de og sliper å ta med blodig truser hjemme til å vaske.
Kari K. med to søte små Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Enig me hun pamela. Jeg blødde mye. Veldig greit å kunne kaste trusene når jeg hadde sølt blod på de. Pluss at de var veldig behagelige. Men et par av dine egne truser tar ikke stor i plass i bagen heller. Jeg hadde tatt med. Men jeg liker å være føre var
Leirha Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Jeg likte godt nettingtruse, fordi som det blir nevnt her, det er bare til å kaste den etterpå, den blir jo ganske tilsmusset kan man trygt si. Dsesuten er de behagelige å ha p.
yummi with the tummy Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Tok dere med egne bind (de svære fra Libresse) eller brukte dere de fra sykehuset?
Frenzia Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Å nei, enda en ting Å grue seg til. Nettingtrusene! Hadde jeg helt glemt! Grøss. Jeg pakker mine egne, helt klart, bÅde truser og bind. Men det blir vel som sist Å bruke nettingtrusene og de sykehusbinda den første ekle dagen i alle fall. Jeg var sÅ kjørt den dagen at jeg ga faen!
Fru.Vestavind Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Eg hadde veldig sansen for nettingtrusene, fikk med meg noke ekstra når eg reiste heil til og med;) Fann dei igjen for litt sidan, så no tek eg dei med til sjukehuset, for å ha i bakhand:) Dei sit godt (er jo kun laga av tynne strikk, omtrent) og held det nødvendige av bind på plass. Sist hadde eg ikkje med noko bind o.l. sjølv (var rikeleg utvalg på sjukehuset), denne gongen har eg med til heimreisa(tynne nattbind med god oppsugingsevne), i fall dei ikkje skulle ha normale bind på sjukehuset (skal truleg føde på anna sjukehus denne gongen).
Aprilripsen Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Jeg digga nettingtrusene. Og satte stor pris på de svææææære binda på sjukehuset. Verken Libresse el noe som helst ant ville hatt mulighet til å samle opp mengdene med blod som jeg var litt lite forberedt på.... Visste jo at det ville blø, men...
L-8 Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Brukte up and go på barselhotellet ;-) men når blødningen avtok og bind var bra nok la jeg min elsk på gravidtrusene fra hm. Breie, gode og i myk bomull ;-) Bruker de enda! Mannen elsker de! (haha, NOT!)
Hanne på landet Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 ta sikte på begge deler du.. ingenting som er så ekkelt som bind/bleie som sklir ned på knærne mens du går pga blod mengde..
Nurkfrid Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 Bind på sykehuset er mye større enn de fra butikken. Hadde med egne, men måtte bruke sykehusets pga. blodmengden. Endte i keisersnitt, så veldig bra med nettingtrusene som ikke strammet over såret.
Nurse77 Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har født på St.Olav Hospital og ligget på Barselhotellet. Da jeg spurte om å få ei ny nettingtruse fikk jeg beskjed om at truser måtte man holde seg m selv! Fikk innlegg/bleier.
<3Sommerbabyen<3 Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har født på St.Olav Hospital og ligget på Barselhotellet. Da jeg spurte om å få ei ny nettingtruse fikk jeg beskjed om at truser måtte man holde seg m selv! Fikk innlegg/bleier. Den beskjeden fikk jeg og, fikk bare en rett etter fødsel, så sånn var det... Skikkelig sur megge! Begynte å grine og ringte mannen; "Du må kjøpe truser til meg! Buhuuuuuuu!" hehe.. men med andremann trengte jeg bare den ene rett etterpå, blødde nesten ikke noe, så holdt med vanlige bind også
kekamba Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Ja, det er det NYE nå - sykehusene sparer penger ved å kutte trusebudjsettet. Har hørt det samme her i Stavanger. Så her blir nettingtrusene pakket med i bagen Tar også med noen bind (har hørt rykter om at dette også er under kniven hva budsjett angår). Regner med vi iallefall får bind de to første dagene. Har sverget til disse supersexy nettingtrusene to fødsler tidligere, synes de er kjempe gode!
mammaoganna Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 22. mars 2012 Takk for masse bra svar damer! Kommer nok til å kjøpe nettingtruser på apoteket (var ikkje dyrt) og i tillegg ta med noen gode, store bomullstruser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå