Gå til innhold

Forskningsprosjektet Liten i Norge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hm de har ikke sagt noe om det til meg! Har vært på samtale med helsesøster, og hårprøve var frivillig. Har heller ikke hørt noe om filming, kartlegging eller blodprøver. Får bare tilsendt undersøkelser på mail med jevne mellomrom, og må inn til samtaler en gang i blandt.

Nå vet ikke jeg hva dette er - er det noe som skal sendes på tv, er det derfor de filmer? Eller filmer forskerne i prosjektet for å bruke det de lærer av å "være tilstede" i situasjonene i forskningen sin? Jeg er av den oppfatning at om ikke de som forsker får tilgang på sånt som dette så vil de heller ikke kunne komme frem til nye resultater. Har deltatt i flere prosjekter tidligere, blant annet blitt filmet under intensiv terapi hos psykolog over en lengre periode og gitt genprøver for å forske på sykdom. Det finnes strenge regler for bruken av slikt materiale så jeg ville ikke vært bekymret. Og kameraet tenker man faktisk bare på de første minuttene og ikke når man kommer i gang med det man skal :)

Annonse

For min del var det filming av kontrollene som ga meg noia.. kontrollene er noe jeg ser frem til som en slags hyggestund og mulighet for gode innspill fra helsesøster, men med et kamera opp i trynet ville jeg fått maks prestasjonsangst :)

Jeg er med og jeg har ikke blitt filment på noen kontroller, slik jeg forstod det er den et møte når ungen er 6 uker, 6 måneder, og 18 måneder (husker ikke helt dette, men det var ikke veldig ofte) Dette filmes kanskje, men kun til bruk i selve forskningenen. Det er riktig med blodprøver fordi det er noe genegreier også... husker ikke riktig... har ikke vært mye frem til nå i hvertfall (har termin om 9 dager)

Jeg er med :) Jeg synes prosjektet virker kjempespennende, og kan bidra med viktig informasjon og forskning på områder som det ikke har vært forsket noe mye på. Jeg synes det er viktig å bidra til slike formål, og så får jo vi ekstra oppfølging av gullet. Sånn sett vinner begge parter på det. Tenker at hårprøver og filming er en liten pris å betale :)

Endret av Kaktus_86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...