Gå til innhold

13/3, 6 dager før termin kom vår lille....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prins Michael til verden :) Helt perfekt er han med sine 3970g og 53cm...

Fødselen gikk raskt og problemfritt! Nå koser vi oss hjemme <3

Jeg var i utgangspunktet veldig usikker på om jeg hadde rier, eller kynnere! Hadde jo hørt om de som gikk med smertefulle kynnere over tid uten at det var noe fødsel på gang av den grunn! Mine var ikke spesielt vonde, men jeg merket etterhvert at styrken og intensiteten tok seg opp. Siden jeg var så usikker, bestilte jeg time hos min JM i kommunen og fikk henne til å ta en sjekk på meg. Jeg fikk time 12:30 og fikk da beskjed om at jeg hadde 2-3cm åpning og så fikk jeg tengningsblødning mens jeg var hos henne! Hun ba meg dra ut til sykehuset etter besøket hos henne..

Jeg dro så hjem, pakket restene av tingene til bagen min, ringte barnevakten til vår eldre sønn. Ca 14:15 dro vi utover til sykehuset.

Jeg var fremme ca. 14:45 og ble satt på ctg måling. Lå vel sånn i ca 30 min. Var fortsatt ingen voldsomme smerter. Vi ble sittende inne på dette rommet fordi fødestuen var i ferd med å bli vasket. Hadde vært en del fødsler den dagen. Vi spiste litt middag ved 16:30 tiden.. Riene var nå blitt såpass vonde at jeg måtte puste meg igjennom de. JM som sjekket meg da jeg kom inn sa 3 cm åpning og regnet med at lillen vår ville være ute ved 22-23:00 tiden. Da hun skulle sjekke meg andre gangen sa hun før hun begynte at denne lille hadde det travelt! Hun trodde det ville gå mye fortere.. Jeg ventet fortsatt på fødestuen og nå hadde jeg 8 cm.

Ca. 17:30 ble jeg trillet inn på fødestuen og like etterpå gikk vannet. Det varte ikke lenge før pressriene satte inn! Utrolig smertefullt var det, men 18:32 ble min lille prins lagt på mitt bryst!

En utrolig fin fødsel uten smertelindring med gode pauser mellom riene..

Kunne ikke ønsket meg det noe annerledes <3

Lykke til alle dere fødeklare damer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh - høres ut som en drøm! Gratulerer :)

Skrevet

Åh for en fantastisk fødsel og tidspunkt :)) gratulerer så veldig mye kjære fødekvinne:))

Dette er min drømmefødsel , er gravid med 3 mann nå og begge det to første ble jeg satt igang med godt over terminen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...