Gå til innhold

Dere som ble foreldre i 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk selvangivelsen i dag, og stusset over at jeg stod med en inntekt på ca 30 000 mer enn det jeg forventet..de 30 000 ekstra har hvertfall ikke jeg sett noe til, selv om jeg gladelig skulle tatt de imot ;) Men det står under punkt 2.1.1 Fødselspenger og omsorgspenger ved adopsjon inntekt på 30 382. Noen andre som har opplevd dette? Jeg hadde opptjent penger til å få foreldrepenger, så det er ikke noen engangsstønad, men på summen kan det kanskje se ut som NAV har gitt beskjed til skatteetaten om det? Forsøkte å ringe NAV, men det var så lang ventetid at jeg venter til en annen dag. Derfor lurer jeg på om noen andre har opplevd dette, og om det er en logisk forklaring på det..

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Hva står det i dine vedtakspapirer fra NAV? Her står det hva jeg får utbetalt pr dag (5 dager/uke) og dermed er det jo enkelt å sjekke. Antall dager går fra tre uker før termindato.. Engangsstønaden er nå på 35.263, så antakelig er det vel ikke det du har fått...

Skrevet

Er det ikke foreldrepengene som står der da?

Skrevet

Jeg er 100 % sikker på at det er foreldrepenger jeg har fått, og de står under "2.1.1 Fødselspenger og omsorgspenger ved adopsjon" så er nok foreldrepenger hos deg også vil jeg tro. Står det en sum til der som også ser ut til å vedrøre foreldrepenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...