Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nina10

Vi har prøvd i nesten 2 år. Denne gangen hadde jeg positiv el test søndag, har alltid trodd dette er dagen jeg faktisk har el, men det er det ikke.. den er mellom noen dager etter. Dette fant jeg ut tirsdag. Da hadde samboern spart seg i nesten en uke. Da var det bare og stå på på tirsdag, noe som lønnte seg:D 9+6 i dag:)

Så lenge vi har hatt sex minst annenhver dag, har det ikke spilt noen rolle om vi har hatt sex på eggløsningsdagen eller ikke. Har blitt gravid to ganger ved sex på selve dagen, og to ganger bare dagen før. Men en gang hadde vi ikke sex verken dagen før eller selve dagen, da ble det ikke noe...

Ble gravid nå med nr 2 på det jeg trodde var etter EL,var 2 dager siden slimet var ferdig så trodde det var trygt. Hadde sex en eneste gang i perioden! Og med førstemann hadde vi brukt over 4 år, og jeg ammet enda denne gangen her!!

Annonse

sædcellene lever fra 1-3 døgn inni livmor. lengre levetid har også blitt bevist, men mest nærliggende å tenke opp til tre døgn. egget lever 1 døgn. Så det er mest optimalt å ha sex to dager før EL(iflg fertilitetsklinikker) og evt frem til EL. Det beste er at sædcellene ligger klare og venter på egget når det kommer.Egget forringes raskt etter at det er sluppet, og kvaliteten på det blir dårligere og dårligere i løpet av de 24 timene det angivelig lever. Håper dette var oppklarende;-) !?!

Lykke til!!

Wow! Takk for oppløftende svar jenter :D

Prinsesse05: Ja, jeg vet alt det der :) Får bare dårlig samvittighet når vi ikke har gitt alt, og vet det er 1 mnd til neste sjans. Vi hadde en runde i kveld her, og nå stikker det litt i høyresiden så vi kan jo håpe at egget ikke slipper før nå.

Jeg har endo og er derfor litt bekymret for at jeg må anstrenge meg mer for å få det til å klaffe. Tenk hvis jeg har dårlig åpning inne i tubene f.eks. Er på min 3 mnd med dobbel pergo og er i 10pp nå. Har igjen en mnd med pergo før vi må inn til videre utredning.

Gratulerer til alle gravide, håper jeg kommer etter snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...