Gå til innhold

Til dere som har født tidligere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere dagen/dagene før fødselen startet?

jeg har veldig lite lyst til å gå langt over termin, og lurer derfor på om det er noe man kan prøve ut for å sette fart på tingene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen kommer ikke før den er klar for det.. Så den myten om å vaske hus, trapper osv... Tull!!! Du blir bare sliten av varslingen..

Skrevet

ja, alle sier jo at den kommer ikke før den er klar for det, men ungen er jo klar, det har den jo vært siden uke 37...

Skrevet

Jeg var høygravid på våren, og hadde ikke fått barbert leggene på en stund, hadde ikke så godt tilgang på grunn av magen, kan du si. Så litt over en uke før termin gikk jeg og fikk vokset leggene. Tenkte jeg ville føle meg litt freshere da, og hadde lyst til å gå litt i bare legger. Og da startet jammen fødselen samme kveld. Ble riktignok en lang fødsel da, men veldig fin. Etterpå har jeg lest at det faktisk ikke er anbefalt å vokse leggene når man er gravid, nettopp pga faren for at det kan starte fødsel, visstnok noe om at smerter kan utløse rier. Men når man er rundt termin gjør det jo ikke noe. Verdt et forsøk kanskje? I beste fall blir det fødsel, og hvis ikke har du jo i alle fall freshe legger?

Skrevet

åjj åjj :) kanskje man skal prøve den metoden da ;) hehe

Skrevet

har født 2 ganger. Og det jeg gjorde i forkant av fødslene var å leve som vanlig. jeg spiste vanlig mat, drakk helt vanlig vann, vasket og tørket støv slik jeg ville gjort hvilken som helst dag ellers i året, men uten å stresse med det. Jeg la meg tidligere, sov litt lenger, lekte med 2åringen, badet i badekaret og koste meg masse.

Barna min er født i uke 38+1 og uke 40+2. To kjappe og fantastiske fødsler. Til tross for sofakroppen min;) Var null sliten under/etter fødslene og kunne nok løpt maraton på adrenalinkicket.

Opptil enhver hva man vil prøve selvsagt men jeg synes det utrolig tåpelig å utsette seg for aktiviteter man ellers ikke ville ha gjort for å prøve å få fortgang. Derfor vil jeg heller ikke komme med forslag annet enn sex. Det er naturlig. Og kan funke dersom man er klar for det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...