Gå til innhold

Å herlige hundebæsj-tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våren er ikke bare festlig, det er tydelig. I vinter sluttet jeg å ta med meg datteren min på turer, fordi det lå strødd med hundebæsj i skispor og akebakker. Min niese ødela sin siste vinterdress etter å ha falt i skisporet opp i hundebæsj. Lukta gikk aldri av.

Nå som snøen er nesten borte, kommer alt frem. Etter turen vi gikk i går måtte skoene og vogna skrubbes. Og ei lita tulle synes dette er spennende med det som ligger på bakken, så å gå tur er et mareritt.

Så jeg ber dere, kjære hundeeiere. Selv om det snør så ta med deg hundebæsjen eller kast den LANGT ut i skogen. Tenk litt på det neste vinter

Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Det er så MOTBYDELIG!

Var en som gikk tur med hunden sin ifjor når jeg kom gående imot. Hunden dreit midt på gangfeltet og mannen gikk selvom han hadde pose.

Jeg spurte om han ikke hadde planer om å plukke opp etter beistet sitt. Han nølte først, men siden flere så det gjorde han det.

Ekle mennesker! Om jeg noen gang får hund skal bæsjen opp fra veien og ned i søpla!

Skrevet

En av mange gode grunner til å ikke ha hund!!

Skrevet

Synes det er ufattelig at folk faktisk tar opp bæsjen, legger den i pose OG SÅ KASTER POSEN PÅ BAKKEN!!!!

Skrevet

Synes det er ufattelig at folk faktisk tar opp bæsjen, legger den i pose OG SÅ KASTER POSEN PÅ BAKKEN!!!!

Det skjer her ogsÅ. Vi har til og med noen som jevnlig legger den ved siden av søpleskuret vÅrt!

Kattedritt er en annen "hyggelig" ting. Til alle dere katteeiere som tror at kattene deres er sÅ renslige, og at grunnen til at dere aldri finner kattedritt i hagen er at de graver det ned: Det er FEIL! De driter bare i noen andres hage/oppkjørsel/blomsterbed/trapp. For eksempel min...SÅ om du er katteeier: Gled en nabo i dag med Å gÅ bort Å tilby deg Å plukke kattedritten ut av bedene deres ;)

Skrevet

Ja, det er jo helt idiotisk. Da er det bedre Å kate bæsjen innunder en busk eller noe, da blir dne jo brutt ned ganske raskt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har hagen full av hundebæsj, jeg. Fordi vi ikke har gjerda inn hele tomta vår så tror folk at de bare kan la hundene bæsje der. Det er så flott!

Gjest Miryks
Skrevet

Kan ikke la være å komme med en kommentar når jeg går tur med pelsen og ser andre hunder drite mens eieren står med hendene i lomma og glor på.

Får oftest til svar at de ikke har pose. "Men det har jeg!" sier jeg, og trekker frem min søte hundepose-beholder og gir dem et par stykker.

Blir gjerne stående til de har plukket opp etter seg.

Skrevet

Jeg ergrer meg over alle som kaster posene i vår søppel. En ting er at det fyller seg opp slik at vi ikke bestandig får plass til vår egen søppel(bor rett ved turvei), det værste er likevell at vi må stå å sortere. Om posene ligger i beholderen for matavfall eller papir nekter renovatørene å ta det med.

Ta med dere dritten hjem. Ikke kast den i andres søppelkasser.

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg ergrer meg over alle som kaster posene i vår søppel. En ting er at det fyller seg opp slik at vi ikke bestandig får plass til vår egen søppel(bor rett ved turvei), det værste er likevell at vi må stå å sortere. Om posene ligger i beholderen for matavfall eller papir nekter renovatørene å ta det med.

Ta med dere dritten hjem. Ikke kast den i andres søppelkasser.

Jeg synder litt der.

Nå har ikke vi søppelsortering her, så jeg kaster drittposen i ei søppelkasse om jeg ser en i nærheten. Den er uansett bitteliten og smyger seg jo derfor inn blant de andre posene som ligger der.

Skrevet

Om det er en biopose så er den beregnet for å kastes enten ute i naturen eller i matsøpla. Den er nedbrytbar og innen posen er nedbrutt så er innholdet også borte

Skrevet

Nå kommer jeg og er den store stygge ulven: I vinter har jeg ikke alltid orka å plukke opp. Jeg har vært så kvalm til tider at jeg har brekt meg bare bikkja huker seg ned.. Så naboene våre har dessverre noen ¨ruker¨liggende i hagen sin. Heller det enn en pøl med oppkast! :(

Skrevet

Helt enig med deg HI.

Våren er den verste tiden når det kommer til hundebæsj. Når snøen smelter så kommer all dritten frem. Jeg nekter alltid å la gutten gå på veikanten, for det er der det pleier å være så mye hundedritt. Blir kvalm.

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg ville heller hatt en pøl med oppkast i hagen min. Den forsvinner fortere enn drit...

Skrevet

Æsj, ja, jeg blir flau av å vÆre hundeeier når det er sånn! :S

Jeg plukker ALLTID opp etter bikkja mi (eller, kanskje ikke om vi befinner oss langt utpå vidda, men i bebodde strøk så, ja, ALLTID!

Irriterer meg grønn over andre hundeeiere som ikke pukker opp etter seg, føler folk ugleser meg og bikkja mi takket vÆre dem. Dessuten synes jo ikke jeg det er noe mer stas å tråkke i dritt enn andre folk.. Yak!

Skrevet

Om det er en biopose så er den beregnet for å kastes enten ute i naturen eller i matsøpla. Den er nedbrytbar og innen posen er nedbrutt så er innholdet også borte

Hvor får du kjøpt bioposer og hvor effektive er de egentlig - nedbrytingstid etc? Pris?
Skrevet

Jeg ble så lettet av dette innlegget... Trodde jeg var helt alene om å bry meg om dette så mye som jeg gjør... Begge mine unger har dessverre fått inn med morsmelka at de må gå midt på fortauet, og ikke på kanten... Føler at jeg frarøver unga mine litt frihet når det blir sånn :-( Var på tur i skogen i helga, og der var det skikkelig ille :-/... Jippi, det er vår, sukk... heldigvis blir det bedre rett før 17 mai ;O)

Skrevet

Så bra at heller ikke bare jeg er hurpete på dette. Og det verste er de som er på "trim" turer med hunden. De har jo ikke tid til å stoppe og plukke opp (helt utrolig at bikkja får lov til å stoppe opp).

Og hundebæsj brytes IKKE fort ned. Spesielt ikke den som kom i januar. Den dukker opp nå, like herlig og fersk gitt.

HI

Skrevet

Jeg ble så lettet av dette innlegget... Trodde jeg var helt alene om å bry meg om dette så mye som jeg gjør... Begge mine unger har dessverre fått inn med morsmelka at de må gå midt på fortauet, og ikke på kanten... Føler at jeg frarøver unga mine litt frihet når det blir sånn :-( Var på tur i skogen i helga, og der var det skikkelig ille :-/... Jippi, det er vår, sukk... heldigvis blir det bedre rett før 17 mai ;O)

Jepp, her må barnet mitt også gå midt på fortauet og ikke på kanten som han ellers liker. For det er der det pleier å være pinner og slik som han liker å plukker opp. Har sett for mange hundebæsj på veikanten til at han får lov til å gå der.

Skrevet

Hvor får du kjøpt bioposer og hvor effektive er de egentlig - nedbrytingstid etc? Pris?

Kjøper dem på dyrebutikk og de er framstilt av råstoffet Mater-Bi som er 100% biologisk nedbrytbar og komposterbar. Den består av maisstivelse, biologisk nedbrytbar polyester og vegetabilsk olje. Posen er fullstendig oppløst innen 45 dager og den gjør dokumentert mindre skade på miljøet sammenlignet med papir og plast.

Husker ikke helt hva rullen koster (kjøper alltid hundefor + litt annet samtidig), men de er ikke så himla dyre.

Skrevet

Jeg er hundeeier og syns det er like motbydelig!

På vegne av alle de ansvarsløse hundeeierne kan jeg ikke annet enn beklage :/

Skrevet

Her hos oss er det de med små gneldrebikkjer som aldri plukker opp etter seg. Skulle tro det var enklere for dem å dra det med seg, enn for oss med bikkjer som legger fra seg svære ruker- men, neida.

Har hendt jeg har plukket opp etter andres hunder også, faktisk, hvis jeg ser dte ligger midt i veien.

Jeg skjønner ærlig talt ikke greia, kan ikke forstå at de ikke ønsker rene fortau og stier de også? Jeg plukker til og med opp selv om bikkja mi driter laaangt uti grøfta og inni busker. Og i de få tilfellene jeg har glemt pose, så finner jeg en pinne eller noe løv jeg kan bruke for å få driten vekk fra der folk går.

I tillegg har jeg innført "forbud" mot å drite i folks oppkjørsler, og bikkja får heller ikke lov til å gjøre fra seg i andres hager eller pisse på blomster og hekker.

Mulig jeg er i overkant streng med bikkja mi da- men jeg mener faktisk at det er viktig å vise hensyn..

Skrevet

Det værste jeg har opplevd var i helgen,stod lent mot et høyt utebord og pratet i mobilen. Kjenner plutselig lukta og ser underarmen min er brun. Da er det tydeligvisen takterasse over,bikkja har bæsja i snøen,snøen har smelta og rent ned på bordet...fy faen!!!!!! Føler jeg kunne kjenne lukta i en evighet etterpå :( :( :( :(

Skrevet

I fjor hadde vi sikkert 50-60 hauger utenfor huset vårt som dukket opp når snøen smeltet. Vi bor i en blindgate hvor det er 3-4 hundeeiere innenfor oss. Jeg skjønner ikke at de tørr å la være å plukke opp etter seg. De vet jo like godt som oss at vi vet det må være en av dem som ikke plukker opp og vi hadde en stor mistanke om hvem av dem det var. I år har en av hundeeierene flyttet og i år er det ingenting, for å si det sånn, så hadde vi rett i mistanken vår om hvem det var som ikke plukket opp.

Utrolig ekkelt, vi kunne ikke bruke halve hagen vår det meste av våren og sommeren pga det. Uansett hvor mye vi plukket bort, så var det mye igjen.

Skjønner ikke at folk forventer at andre skal rydde opp etter deres hunder. Det samme gjelder forresten folk som røyker. Uansett om det er 10 askebegre i nærheten, så kaster de fleste sneipen på bakken og jeg vet ikke om de tror de hopper opp i askebegeret av seg selv eller om de bare syns de er så viktige at de ikke kan bruke 5sekunder ekstra på å gå til et askebeger i nærheten, men noe må det hvertfall være.

Skrevet

I fjor hadde vi sikkert 50-60 hauger utenfor huset vårt som dukket opp når snøen smeltet. Vi bor i en blindgate hvor det er 3-4 hundeeiere innenfor oss. Jeg skjønner ikke at de tørr å la være å plukke opp etter seg. De vet jo like godt som oss at vi vet det må være en av dem som ikke plukker opp og vi hadde en stor mistanke om hvem av dem det var. I år har en av hundeeierene flyttet og i år er det ingenting, for å si det sånn, så hadde vi rett i mistanken vår om hvem det var som ikke plukket opp.

Utrolig ekkelt, vi kunne ikke bruke halve hagen vår det meste av våren og sommeren pga det. Uansett hvor mye vi plukket bort, så var det mye igjen.

Skjønner ikke at folk forventer at andre skal rydde opp etter deres hunder. Det samme gjelder forresten folk som røyker. Uansett om det er 10 askebegre i nærheten, så kaster de fleste sneipen på bakken og jeg vet ikke om de tror de hopper opp i askebegeret av seg selv eller om de bare syns de er så viktige at de ikke kan bruke 5sekunder ekstra på å gå til et askebeger i nærheten, men noe må det hvertfall være.

Ja, sneiper er like ekkelt. Og potensielt livsfarlig for små barn (og for bikkja mi, forøvrig;)).

Her sliter vi også noe voldsomt med knuste flasker langs veiene, hver jævla helg ender med hauger av glasskår i fortauskanten. Minst like plagsomt- og farlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...