Gå til innhold

Hva kan dette være for noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg fått utrolig vondt i "beinet" i underlivet, får vondt hver gang jeg skal gå, stå eller begeve meg i senga.

jeg har hatt bekkenløsning siden uke 12 og vet hvor smertene befinner seg.

men tror ikke dette har noe med det å gjøre.

jeg er 39+5 og ville tro at bekkenet ble "stabilisert" når babyen ligger med hodet nede, at smertene ville gå bort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenet er delt inn i tre deler. Det beinet i underlivet er symfysen. Noen har smerter i baken når de har bekkenløsning, andre kjenner det best nedover en fot, mens det hos noen sitter i dette beinet. Det er rett og slett en annen type bekkenløsning!

Vær forsiktig med å spre beina, hold de samlet så godt som mulig. Du har så liten tid igjen før fødsel at det sikkert ikke er mye å gjøre, men ta det opp med jordmor, for det kan være lurt å finne de beste fødestillingene til denne typen bekkenløsning. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har smerter der, og på meg er det symfyseløsning. Utrolig smertefult.

Skrevet

Har også hatt mine smerter der fram å enig med deg. Er helt forferdelig vondt:/ bekkenløsning . Ble ikke bedre når lille venn sank ned:/

Skrevet

Symfyseløsning ja :)

Tips:

Gå med korte steg

Sett deg sidelengs inn i bil og vri beina samlet etter deg. (Bruk magemuskler) Gjør det samme i sengen. Sett deg ned og vri beina samlet opp i sengen. Også når du snur deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...