Gå til innhold

Sette inn 1 eller 2 egg i fryseforsøk ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Har nå fått utslag på EL-testen og fått innsetting på fredag.

Er så i tvil om jeg skal sette inn 1 eller 2 egg.

Tidligere har jeg hatt 6 innsettinger. 2 med 1 egg og 4 med 2 egg.

På siste forsøk satt begge ( fersk forsøk) men den ene slapp i uke 6, såkalt vanishing twin.

Har 3 egg som må tines fordi de er 4 år og 11 mnd og må kastes hvis de ikke brukes. Har også 2 som holder i 1 år til.

Noen som har erfaring ????

Hjelp ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme:-)

Gjest akpa-KNUST
Skrevet

Får du sete inn to, så er det ikke noe å lure på :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Har man bedre odds for å bli gravid dersom man setter inn 2 egg? Jeg har blitt konisert så derfor har sykehsuet klar prosedyre for at man kun får sette inn ett egg. Gynekologen som koniserte meg sier derimoat at det ble tatt en så liten vevsbit, at det ikke skal ha noe åå si. Burde jeg sloss for å få satt inn 2 egg når vi skal ha fryseforsøk i april? Har ingen barn fra før, så er litt redd for at tvillinger kan bli litt av en utfordring. Men for all del, blir jo overlykkelig dersom vi i det hele tatt klarer å bli gravide :) :)

Skrevet

Hvis man spør legen så sier de at ved et ferskforsøk på jenter under 35 er det tilnærmet lik sjanse å bli gravid på ett egg som på to.

Ved fryseforsøk er sjansen litt mindre for at det fester seg, så da kan det lønne seg å sette inn to.

Nå er jeg akkurat 35, så er litt i grenseland.

Men kan velge fritt selv, da jeg tilhører Aleris.

De vet jo hvor mange forsøk jeg trengte sist, så de gidder ikke krangle med meg, hehe.

Har jo en fra før og har ikke lyst på tvillinger, selv om det høres helt fjernt ut for mange av dere som ikke har noen fra før kanskje.

Før jeg fikk sønnen min så kunne jeg fint fått trillinger sa jeg, men etter å ha hatt et barn som nesten aldri sov det første 1,5 året, så måtte jeg revurdere den innstillingen, hehe.

Skrevet

Sett inn 2, kanskje de blir dobbel drøm:)

Gjest akpa-KNUST
Skrevet

Om jeg får et nytt forsøk så skal jeg sette onn to om jeg får to egg. Vi skulle det på første forsøk å, men ble bare et egg. Legen min sa at det dobblet sjansene mine for at ett festet seg, jeg er 22 år og det er ferskforsøk. Fåe jeg 1,2,3,4 så gjør det meg ingen ting....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...