Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten er 3,5 mnd og jeg lurer på om mengden MME han har drukket i det siste er normal. Dette er hva han drakk i går:

0430: 150 ml

0700: 170 ml

1100: 200 ml

1300: 150 ml

1630: 220 ml

1830: 220 ml velling av MME og grøt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ganske mye ut. Kanskje på tide å gå over til NAN2, som metter mer.

Skrevet

Det hørtes ganske mye ut. Kanskje på tide å gå over til NAN2, som metter mer.

Han er så fin p ådet at han drikker Hipp, og jeg har hørt at det ikke er noe forskjell på Nan1/Nan2 og Hipp1/Hipp2. Det er bare mere vitaminer, jern osv o nan2/hipp2.... Men tebkte å prve å gi han grøt om en ukes tid, kanskje han drikker mindre da

Skrevet

Knerten er 3,5 mnd og jeg lurer på om mengden MME han har drukket i det siste er normal. Dette er hva han drakk i går:

0430: 150 ml

0700: 170 ml

1100: 200 ml

1300: 150 ml

1630: 220 ml

1830: 220 ml velling av MME og grøt

Jeg har ei jente på 3,5 mnd og i går drakk hun

0600 100ml

0900 140ml

1200 150ml

1500 120ml

1800 150ml

1930 70ml

Jeg synes hun spiser mye, men det gjør hun kanskje ikke:)

Skrevet

Han drikker større mengder en min på 9,5 mnd gjør. Han drikker nå 165 ml ferdig utblandet og det er rekorden. Da han var 3,5mnd drakk han vel mellom 100-120ml. Aldri vært glad i melk han da...

Skrevet

Han drikker større mengder en min på 9,5 mnd gjør. Han drikker nå 165 ml ferdig utblandet og det er rekorden. Da han var 3,5mnd drakk han vel mellom 100-120ml. Aldri vært glad i melk han da...

Min elsker det. Han følger sin kurve når det gjelder vekt, så da gjør det vel kanskje ikke noe at han drikker så mye?

Skrevet

Det er forskjell på Nan/Hipp 1 og 2. Det er mer stivelse i 2 for å gi mer metthetsfølelse til de støre babyene.

Du kan kontakte produsentene om du er usikker. Hipp har bl.a en dietist som er rask til å svare på mail.

Skrevet

Ikke tenk på det! snuppa mi drakk over litern da hu var 3mnd, byttet til nan2 v/4mnd pga jernet. hun ble ikke mett lenger. bare å la han styre selv. hvis han går lite opp i vekt,er det kansje greit å innføre grøt på kvelden..

Skrevet

Leser på pakken til NAN1 der står det:

3-4 mnd: 160-200 ml, 5 ganger om dagen.

Skrevet

Såvidt jeg husker så er det ikke gunstig hvis de drikker mer enn 1liter mme i døgnet. Ville absolutt anbefalt deg å bytte til hipp2 og innført grøt. Eldstemann her i huset måtte begynne med grøt da han var 3mnd for han ble aldri mett og i løpet av veldig kort tid var vi oppe i to halve porsjoner med grøt, en på formiddagen og en på kvelden og da begynte det å hjelpe seg veldig

Skrevet

Såvidt jeg husker så er det ikke gunstig hvis de drikker mer enn 1liter mme i døgnet. Ville absolutt anbefalt deg å bytte til hipp2 og innført grøt. Eldstemann her i huset måtte begynne med grøt da han var 3mnd for han ble aldri mett og i løpet av veldig kort tid var vi oppe i to halve porsjoner med grøt, en på formiddagen og en på kvelden og da begynte det å hjelpe seg veldig

Men hvorfor skal de ikke ha mere enn en liter MME i døgnet? Ifølge helsesøster var det ikke noe problem at han drikker så mye, og hun sa også at vi kunne vente med grøt.... Men han får jo velling av grøt da (har ikke sagt det til HS), så jeg vet jo at megen hans tåler det. Kanskje jeg skal prøve med grøt ig se. Lager du da grøten med MME eller vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...