Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Babyen min er syk. Hun har vært forkjølet i snart 2 uker med snørr og verk i begge øynene. De siste dagene har hun hostet også. Hosten startet et par dager etter at eldstemann hadde hatt en runde med falsk krupp og forkjølelse. Hun hadde først tørrhoste (lingnet litt på krupphoste så jeg trodde det var det som kom). Men nå har det gått over til en skikkelig slimete greie. Det er værst om kvelden og når hun hoster kan jeg høre det surkler og slimer i brystet hennes. Noen ganger brekker hun seg av slimet virker det som. Jeg skal ringe lege i morgen, men er det noen her som har hatt så små barn med hoste og kan dele noe erfaringer. Hun sover ved siden av meg i sengen nå om natten for jeg synes det er litt skummelt med dette slimet og pusten da hun sover..
It's all about me Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Har ingen erfaring med slikt på små barn, men hadde det vært en voksen hadde jeg sakt det nok var lungebetennelse. Uansett smart å ringe legen imorgen .
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Min lille gutt fikk stygg hoste (slik du beskriver) i slutten av februar. Da var han litt over 2 mnd. Storebror hadde da vært forkjølet i en ukes tid, og det var ikke så lett å unngå at minsten ble smittet. Han hadde denne stygge hosten i 3-4 dager, og det ble etterhvert mer slim slik du beskriver. Almenntilstanden hans var bra (spiste bra, var våken og pludret i vei, hadde våte bleier) bortsett fra denne hosten, men så etter noen dager fikk han feber (38,5), og da fikk vi han til lege. Legen sendte han videre til sykehuset siden hun ville at barnelegene skulle se på han, og det viste seg at han hadde RS-viruset. Du har sikkert hørt om det viruset, det gir en vanlig forkjølese hos barn, men hos små barn under 6 mnd kan det bli mer alvorlig netopp fordi de blir så tett, og trenger medisiner som åpner opp luftveiene litt. Vi lå på sykehuset t i 5 døgn, og han fikk behandling som gjorde det lettere for han å puste. Nå sier jeg ikke at det er sikkert at din baby har det viruset, men det kan jo hende, synes at jeg kjente meg igjen i en del av de tingene du skrev. Pass på at hun ligger litt oppbygd i senga om hun er tett, og kontakt legen i morgen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Takk for svar. Tror ikke hun har hatt feber. Almenntilstanden er ok. Litt sutrete og virker sliten av og til. Ringer legen med en gang de åpner i morgen. Huff.. det er ikke greit når de blir syke disse små barna våre
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Da guttungen var 2 mnd fikk han rs virus, lignende det du beskriver, vesla fikk bronkiolitt når hun var 2 uker, samme "utgangspunkt". Begge ble sendt til sykehuset og fikk saltvanns innhalasjoner for å løse opp slimet. Pass på at barnet ligger med overkroppen høyt, at det ikke er for varmt der barnet er eller at barnet har på for mye klær, og at nesen ikke er tett da blir det lettere for barnet å puste. Var de tipsene jeg fikk av legen når vi ble sendt hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå