Gå til innhold

Dere som har 2 eller flere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når og hvordan startet fødsel nr 2 i forhold til nr 1?

Jeg gikk 5 dager over termin sist gang. Fødselen startet av seg selv ca et døgn etter stripping.

Lurer så fælt på hvordan det blir denna gangen, men skjønner jo selvfølgelig at ingen kan svare meg på det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått over 5 ganger. Er litt treig kan du si;) Fødslene har vært ganske like på mange måter...

Skrevet

Jeg gikk 7 dager over med første. Fødselen startet med rier og varte 14 timer.

Med nr to gikk jeg 11 dager over. Fødselen startet med vannavgang, det gikk ca tre timer før jeg fikk rier og to timer etter det var snuppa ute.

Har 7 dager til termin med nr tre nå og er ganske sikker på å gå over tiden denne gangen også, bare å smøre seg med tålmodighet:)

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over med førstemann ble satt igang 13 dag over 1 dag før jeg skulle settes igang pga vannavgang.fikk første ri kl 06.00 og han var ute etter 10 min med press kl 16.

Ble satt igang med num2 8 dager over terminen fordi jeg ble så lei og deprimert og han var litt stor 4390 og 54 cm våknet av første ri kl 01 og 02.03 var han ute. Styrtfødsel.to Pressri på første kom hode og på num to var han ute. ingen rift engang. Har hatt modningsakupunktur på begge men mest på num 2.

Veldig flotte opplevelser begge gangene og er veldig spent hva som kommer til å skje nå:))

Skrevet

Nr. 1 kom 2 dager før temin, fødsel startet med vannavgang, fra vannavgang til min datter var ute tok det 5 1/2 time.

Nr. 2 startet med rier, tok 5 timer fra første tegn til babyen var født. Ganske like fødsler fordi om de ikke startet likt. Han ble født 11 dager over termin.

Nr. 3 ligger trygt og godt i magen min, har termin om 6 dager. Siden dette også er gutt forventer jeg overtid også denne gangen ;)

Skrevet

Begge mine gutter ble født 6 dager før termin :)

Skrevet

Nr en kom 4 dager over termin. Fødselen startet med vannavgang.

Nr to kom 13 dager før termin, fikk rier ca 12 timer etter stripping.

Skrevet

Blei du strippa så lenge før termin? Noen spesiell grunn, eller bare et ønske fra din side? Var jordmor vanskelig på dette?

Skrevet

Nr 1 kom 13 dager før termin. Startet m vannavgang kl 06 og jenta kom kl 13.50.

Nr 2 kom 20 dager før termin. Startet m vannavgang kl 04.30 og gutten ble født kl 07.37.

Ganske like fødsler, men den siste gikk ganske mye fortere.

Skrevet

Blei du strippa så lenge før termin? Noen spesiell grunn, eller bare et ønske fra din side? Var jordmor vanskelig på dette?

Jeg ble strippa fordi jeg hadde carpetunnel syndrom, gikk med skinner på hendene og hadde omtrent ikke følelse igjen. Hadde det ikke startet fødselen da, hadde jeg blitt satt igang noen dager senere.

Skrevet

Fødsel en starta 4 dager før termin, jeg kom inn på sykehuset 1100 og 1333 var det over.

Fødsel to starta 9 dager før termin, jeg kom inn på sykehuset 2255 og 2311 var det over. Har hatt to raske fødsler, så er spent på hvordan denne fødslen blir :)

Skrevet

Å sammenligne fødsler med andre sine er egentlig ganske ubrukelig.

Å ta utgangspunkt i egne fødsler er relativt ubrukelig ogsÅ, eneste er at det muligens kan gi en pekepin pÅ hvordan det KAN gÅ, men ingenting er sikkert.

Jeg vÅknet til vannavgang rundt kl 7 med første. 4 dager over termin.

Kjente første. lette, ri 20 min seinere. Deretter 15 min seinere.

Kl 8 kjørte vi til sykehuset.

Det var da 10 min mellom riene.

Var i aktiv fødsel fra kl 10, 6 cm Åpning, med 3 rier pÅ 10 min av moderat styrke.

11.20 begynte pressriene, 11.30 var han ute.

Andre fødsel startet pÅ kvelden 11 dager over termin. Hadde hatt litt lette maserier pÅ og av siden 12 tiden pÅ dagen, men det var bare lette irriterende tak i magen. Ingenting Å tenke pÅ.

RIngte føden i kl1900 for Å høre hva de sa..Inn til sjekk.

Det var bare lett masserier av og pÅ, 15 innimellom.. 40 min mellom. Ikke ordentlig vondt, bare tull.

Var inne der rundt kl 2100,tok ctg, men den viste ingen aktivitet den neste halvtimen. Fikk sovetabelett og beskjed om Å gÅ hjem og sove litt, for hun trodde ikke det var lenge til uansett.

Det siste hun gjorde var Å strippe meg, og det ga riutslag!

Gikk derfra med rier kl halv 10, men de var bare moderate og hvert 10ende minutt ca.

Reiste til mamma og spiste en sein middag.

kl2230 reiste vi inn igjen, riene var kraftige, og jeg hadde fÅtt tegningsblødning.

Kom inn i aktiv fødsel kl2345 med 7 cm Åpning med moderate rier 3 pÅ 10 min. 2327 startet pressriene, 2330 var han ute.

Har fÅtt beskjed om Å komme inn pÅ sykehuset ved første tegn denne gangen, fÅr ikkereise hjem med rier.

Siden det har gÅtt fort, tror de det gÅr fort denne gangen ogsÅ,men det er ingen som vet, det er bare forhÅnsregler som er greie Å ta.

Har en venninne som fikk 5te barnetnettopp, de fire første fødslene var styrtfødsler, 2 timer pÅ den lengste. SIstemann tok 18 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...