zassy☆ Skrevet 27. mars 2012 #26 Skrevet 27. mars 2012 Det går ganske greit her, men både i dag og i går har jeg hatt skikkelig godtesug. Men jeg har spist noe annet. Hvis du har erstattet røyk med godteri, må du også erstatte godteri med noe annet, Det jeg spiser når jeg får godterisug er enten cottage cheese med pære eller eple, cashewnøtter og kanel, eller yoghurt naturell med frukt i eple/pære/banan osv. Lager en ganske stor porsjon så jeg både blir mett og får dekket litt søtbehov. Det har funket til nå, og så er det viktig at jeg ikke har noe godteri i huset, for da kan jeg love deg at det hadde forsvunnet disse dagene, hehe, merker at jeg også får lyst å trøstespise når det er lite søvn og mye slit! Men har passet på at jeg har "erstatningsmaten" i hus disse dagene så er det lettere å spise det jeg har istedet for å gå på butikken og kjøpe en sjokolade. Men føles som å ha begynt på nytt igjen fordi jeg spiste litt godis i helga ja.. Det som også hjelper meg er å holde meg opptatt..gjøre noe, hvis jeg bare går her hjemme tenker jeg mer på mat/godteri enn hvis jeg har planer/er sammen med andre.
Hannah- Skrevet 27. mars 2012 #27 Skrevet 27. mars 2012 Takk for tips! Har dessverre ikke tid til å lage til noe særlig, må jobbe. (Egentlig ikke tid til å skrive her heller. ) Så i dag spiser jeg frukt til den store gullmedalje.
LanzaroteJenta Skrevet 27. mars 2012 #28 Skrevet 27. mars 2012 Et lite tips: Jeg fant et par oppskrifter paa saakalt "raa kake". Altsaa kake som ikke behöver aa bakes. Det er ganske saa sunne ingredienser, saa om man holder seg til en porsjon ( 100gr) saa blir det ikke mer enn mellom ca 350 - 400kcal. Jeg tok litt av begge oppskriftene og kom frem til dette: Bunn: 200gr mandelmel (kan godt bruke malte hasselnötter og valnötter ogsaa) 5 ss cocos 10-15 dadler uten steiner ca 2 ss honning 1 ts havsalt Hiv alt i en blender og ha over i en form. Trykkes ut i formen. Om du skal ha den seigere, put flere dadler i. Krem: 1 Banan En "Däsj" honning 2 dl kokosmelk (det hadde ikke jeg saa jeg tok 1beger gresk yoghurt +1dl melk og rörte i et par spsiesjeer kokos) 150 gr sjokolade (70% eller mer - uten sukker) (evt 2 ss raakakao fra helsekost -som jeg heller ikke hadde...) 1 ts vaniljesukker 5-6 brasilnötter (kan bruke cashew ogsaa) 7-8 mandler Saft fra 1 appelsin (bare klem appelsinen med hendene) Om kremen virker for lös, ta oppi mer kokos og nötter. Putt alt i en blender, smör over bunnen og sett i kjöleskapet. Jeg er ikke superglad i banan, saa jeg skal se om jeg kan finne noe aa bruke istedet. Den smakte mer banan förste dagen. Dagen etterpaa var kaken mye bedre Jeg elsker aa experimentere paa kjökkenet, saa dette var moro. Litt spennende naar jeg ikke hadde alt man egentlig skulle ha i, men noen ganger gaar det like fint med alternativer I de opprinnelige oppskriftene er det brukt sötningstoffer som splenda og sukrin. Jeg er ikke saa fan av dette, da det er mye "rart" i de, selv om det ikke har kcal. Da bruker jeg heller honning som er naturlig. Man skal selvfölgelig ikke spise hele kaken paa en gang, men om man er litt sugen saa er dette et bedre alternativ enn vanlige kaker eller godis. Nötter har jo en del kalorier, men sótsuget kommer ikke like fort tilbake. Om noen pröver den, saa haaper jeg den smaker
Brillefint - Jadda! Skrevet 27. mars 2012 #29 Skrevet 27. mars 2012 Hjelp! Er virkelig helt ute å kjører når det gjelder søtsaker. Eller.. jeg og samboeren min spiser ikke godteri i uka, men jeg spiser jo alt anna.. (foreksempel kjeks,is,kake osv). Så kaloriene går vel opp i opp, om jeg hadde spist en sjokolade istedenfor. Er bare kjempesulten HELE tida, går å leter i skapa.. Helt sjukt. Spesielt nå og den siste uka.. Er det noen andre som også har det slik? Og er det noen som har noe råd? Håper på svar :=) Nå når jeg ammer har jeg en helt ekstrem appetitt. Kan ikke kjøpe noe å ha i hus - for da etes det! Til og med guttungens kinderegg får ikke ligge i fred.... Nå har jeg sagt at nok er nok, så nå er det nedtrapping. Når suget blir stort hjelper det godt med: - grovt knekkebrød med litt syltetøy på - yoghurt - appelsin (Den er jo så god nå!) - mango (Men det er jo så dyrt!) Når jeg ikke klarer å stå i mot fristelsen til å handle godterier, så kjøper jeg alternativer som ikke er så kaloririke som kjeks og sjokolade. Drops, lovehearts o.l.
Brillefint - Jadda! Skrevet 27. mars 2012 #30 Skrevet 27. mars 2012 Hjelp! Er virkelig helt ute å kjører når det gjelder søtsaker. Eller.. jeg og samboeren min spiser ikke godteri i uka, men jeg spiser jo alt anna.. (foreksempel kjeks,is,kake osv). Så kaloriene går vel opp i opp, om jeg hadde spist en sjokolade istedenfor. Er bare kjempesulten HELE tida, går å leter i skapa.. Helt sjukt. Spesielt nå og den siste uka.. Er det noen andre som også har det slik? Og er det noen som har noe råd? Håper på svar :=) Nå når jeg ammer har jeg en helt ekstrem appetitt. Kan ikke kjøpe noe å ha i hus - for da etes det! Til og med guttungens kinderegg får ikke ligge i fred.... Nå har jeg sagt at nok er nok, så nå er det nedtrapping. Når suget blir stort hjelper det godt med: - grovt knekkebrød med litt syltetøy på - yoghurt - appelsin (Den er jo så god nå!) - mango (Men det er jo så dyrt!) Når jeg ikke klarer å stå i mot fristelsen til å handle godterier, så kjøper jeg alternativer som ikke er så kaloririke som kjeks og sjokolade. Drops, lovehearts o.l. Ja også glemte jeg selvfølgelig å nevne vaniljekesam med frukt. DET er godt det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå