Pix Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har verdens herligste jente som nå sover godt på natta og dagen. Er for det meste blid og fornøyd. 7 måneder:) Jeg er nå kommet inn i gode rutiner med meg selv, er aktiv, trener og spiser sunt. Søta har sovet gjennom natta (våken av og til men sovner igjen uten mat), så jeg får sove 7-8 timer på nettene. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor jeg er helt matt, så trøtt og føler bare for å gråte av trøtthet og glede om hverandre. Jeg er helt utmattet. Har gått til psykolog tidligere i forhold til angst og spiseforstyrrelser. Jeg merker jo godt at dette er en stor livstilsendring, jeg savner jobb og rutiner i hverdagen, men er også så ekstremt lykkelig med gulljenta. Har en fantastisk mann og ja, skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten. Kan det være det store ansvaret og sterke kjærligheten for det nye familiemedlemmet? Jeg kjenner jo hvor redd jeg er for at noe skal skje med henne. Jeg vet ikke. Noen med erfaring? Jeg er ute å treffer venner med barn hver dag, så jeg er veldig sosial. Orker ikke å sitte hjemme. Da har jeg hvertfall ikke overskudd til lille jenta. Burde jo ikke klage, men skjønner bare ikke hvorfor?
It's all about me Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Har du sjekket jernlagret ditt etter fødselen? For det er ikke uvanlig å mangle litt jern da, og det gjør en enormt trøtt og sliten.
Pix Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2012 Ja, eller nei det var før fødsel. Da hadde jeg høyt jerninnhold så jeg måtte ikke ta jerntabletter. Hadde keisersnitt så de målte også blodprosenten 6 uker etter fødsel og den var fin. Lurer på å bestille en legetime for å sjekke det du nevner over og evnt andre ting.
Gjest peacock Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Hei, kan vel også være mangel på vitamin d? Og sikkert en mengde andre årsaker som jeg ikke kjenner til... Kanskje en sjekk hos legen hadde vært en god idé?
zombie2be Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 sånn hadde jeg det da jenta her var 3-5mnd.. kom deg til legen! jeg hadde et stoffskifte som heilt på bånn. følte meg nesten gal tilslutt.. http://www.stoffskifte.org/alias.html?id=499002
Pix Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2012 Tusen takk for svar. Stoffskifte passet jo veldig i forhold til hvordan jeg føler meg. Tror jeg bestiller en time hos lege ja!
zombie2be Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Gjør det!! eller ring å fortell hvordan det er med deg, så kommer du nok inn samme dagen å får tatt en prøve!! bare 1-2dager før man får svaret på de:) jo fortere jo bedre,for om der er stoffskiftet så trenger du medisiner kjapt, for å ikke bli ennå verre!Masse lykke til! oppdater da..
Mari-mamma Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Hei Pix. Det var veldig godt å lese innlegget ditt!! Ikke fordi jeg ønsker at du skal ha det slik, absolutt ikke!!!!!!! Men fordi jeg har det på AKKURAT samme måte!! Vi har verdens snilleste, herligste jente på 8 måneder. Hun begynte å sove hele netter da hun var en måned, og sover godt på dagen i tillegg!! Inntil nylig sov hun fra sju på kvelden, og helt til klokka halv ni neste morgen, og det uten å våkne på natta. Sånn har det vært siden hun var en måned. Nå har hun begynt å våkne tidligere, ca halv sju, men sånn er det jo bare:) I tillegg er hun nesten bare blid og glad og utrolig enkel å ha med å gjøre! Folk sier hele tida til meg at jeg må ha det utrolig enkelt og greit, og at jeg ikke kan ha mye å klage på. Og det har jeg ikke heller....egentlig. Jeg har aldri vært lykkeligere, og storkoser meg med vår lille solstråle!!!!!! MEN jeg er så utrolig utmatta og sliten nå, at jeg enkelte dager bare sitter og gråter av utmattelse. Jeg har ikke overskudd og energi igjen, og har noen ganger vært i ferd med å svime av på trening! Og jeg skjønner ikke hvorfor!!! Jeg får helt dårlig samvittighet bare av å skrive dette, for jenta vår er virkelig helt fantastisk, og er IKKE skyld i at jeg er sliten!!!!!!!! Som deg så bekymrer jeg meg hele tida for den lille jenta vår, og bruker masse energi på å bekymre meg for om du har det bra, og alt mulig. Jeg har bestilt time hos legen, og det burde nok du gjøre også. På slutten av graviditeten og begynneslen av barselstiden hadde jeg både lavt jerninnhold og lav blodprosent, så skal få sjekket dette. Stoffskiftet, som blir nevt over, kan jo virkelig være svaret her! Det skal sjekkes!! Håper vi begge bobler over av energi snart!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Jeg forstår deg veldig godt, og jeg har selv hatt det slik innimellom. Jeg manglet jern, men selv om det er bra igjen, har jeg fortsatt slike dager.. Min lille er så søt og snill, men av og til trenger jeg tid for meg selv. Det trenger ikke å være mer enn et par timer for deg selv, men det kan gjøre underverker. Jeg bruker besteforeldrene som barnevakt/til å gå tur med jevne mellomrom, og det anbefales. Gå gjerne til lege for å få sjekket opp, men om du har mulighet bør du ta deg noen minutter i solarium/sola og nyte en kaffe Håper du kommer over det snart
Pix Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2012 Tuusen takk for støtte og gode råd!! Det er så hyggelig å lese! Jeg merker at livet som husmor også kan være endel av at jeg blir matt og sliten. Jeg er nok vant til mye jobb, være spontan, rutiner osv. Nå er det liksom baby i fokus på alle kanter og det tærer nok litt. Gleder meg nok litt til å komme tilbake til hverdagen når snuppa blir litt større. Jeg har også hatt mensen konstant siden fødsel, og vet ikke om det kan være en grunn til jernmangel el.l? Uansett drar jeg til legen for å ta noen tester. Kan jo ikke skade! Takk for gode ord alle sammen:)
kiki1980 Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Jeg ble overrasket da jeg leste ett sted at mødre som har barna som sover hele netter er nesten like utslitt som mødre med barna som våkner! At stort sett har det ikke mye å si om barnet våkner eller ikke, mødre føler seg utslitte uansett.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Jeg tror heller ikke nattesøvnen betyr alt (mye, men ikke alt). Som mor vil du gjøre ditt beste for barnet, og da står du på hele tiden. Jeg elsker å være morm men jeg ser faktisk frem til å begynne å jobbe igjen. Skal bli godt å omgås litt med kollegaer, og komme litt tilbake til gamle rutiner. Så kan jeg heller se frem til å komme hjem til godklumpen min etterpå. Dersom du har hatt mensen siden fødselen, ville jeg spurt om det var noe du kunne ta for å unngå det. Jeg fikk den en gang, men etter at jeg begynte på Cerazette har jeg ikke hatt den lenger...
Pix Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har en liten pinne i armen som varer i 3 år. Den ble satt inn på 6 ukers kontrollen. Men skal høre med lege om det er noe jeg kan gjøre. Eventuelt noe tilskudd jeg kan ta. Mannen min jobber på sjøen, så han er jo bortreist hver 2.uke i 2 uker. MEN han hjelper veldig når han er hjemme! Han er også i ny jobb og har mulighet for å få fast jobb så vi vil ikke at han skal ta pappa perm enda. Men han et jo hjemme i 2 uker av gangen. Da har jeg mulighet til å jobbe litt. Vi bygger også hus, og han skal nå gjøre alt innvendig arbeid. Jeg hører litt ang. dagmamma, kanskje 1 dag i uka så jeg kan få kommet meg ut litt igjen. Tror i bunn og grunn det er det jeg trenger. Som det nevnes over her og! Men tar også en tur til legen for å sjekke at alt er i orden!
kiki1980 Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Avlastning betyr veldig mye og det er absolutt nødvendig av og til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå