Gå til innhold

Redd for å bade :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 15 mnd og elsket å bade,men plutselig i forrige uke så ble d stopp på d... Nekter å gå oppi badebaljen,og begynner å skrike vis jeg skal løfte henne oppi. Vet ikke hvorfor hun plutselig ikke vil bade :( I kveld så lot jeg bare henne plaske i vannet og leke litt,men oppi skulle hun ikke. Noen tips eller må jeg bare vente å se om d går over av seg selv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde akkurat det samme da jenta mi var ca like gammel. Fra den ene dagen til den andre gikk hun fra å elske å bade til å bli fullstendig hysterisk, uten grunn.

Den første tiden tok jeg det rolig og lot hun ta alle initiativ. Men etter lang tid var det ingen forbedring.

Prøvde så å la storebror lokk, la han bade med åpen dør og vise hvor gøy det var. Etter en del forøk våget hun seg bort til balja, men ikke noe mer.

Så etter noen mnd ga jeg opp. Tenkte at jenta må bade skikkelig igjen. Fra da begynte jeg å dusje henne uansett om hun ville eller ikke. Lot hun hyle, og vasket henne så raskt soim mulig.

Etter en liten stund sto svømmehallen for tur. Hun hylte i garderoben som om vi skulle ha misshandelt henne, fortsatte litt ute i bassengen. Men så kom snupunktet. Hun merket at dette var ganske godt og gøy.

Etter det hadde vi aldri problemer med å bade henne igjen. Hun elsket det kanskje enda mer enn tidligere.

Så hos oss fungerte ikke det å ta det rolig, men ren makt.

Skrevet

Ja d er vel d jeg også må gjøre...Hun kan jo ikke gå i ukevis uten å bade...Skal ta henne med på bassenget,d må hun jo like ;) Takk for svar :))

Skrevet

Min gutt er 17 måneder og har alltid elsket å bade, tror han var sår i rumpa eller satt vondt eller noe for begynte plutselig å gråte under badingen for et par uker siden. Siden har han blitt hysterisk når vi har tatt frem badekaret. Vi prøver å vente en stund før vi forsiktig prøver igjen. Han synes i allefall det fremdeles er moro å dusje:)

Skrevet

vi opplevde akkurat det samme da pjokken var rundt 2 år. vi tror grunnen var at han bæsjet ett par ganger i badekaret og synes det var skikkelig ekkelt stakkars. vi endte med å bade sammen med han, han satt på fanget og koste seg og sakte men sikkert beveget han seg bort fra fanget og nå vil han bade hver dag! tok 2-3 mnd men i mellomtiden koste vi oss med det vi kunne få til.

han ville heller ikke dusje, men var ok om vi holdt han og dusjet samtidig.

ikke gi deg, det vil gå seg til men med masse tålmodighet;)

Skrevet

Jenta vår var også sånn en periode, tipper hun var rundt 18 mnd eller litt yngre da. Det som hjalp var å droppe badebaljen og heller la henne bade i badekaret (vi hadde baljen oppi badekaret allerede), og å putte oppi diverse brusekuler, fargebad, skumosv (apoteket har/hadde masse fra Tinti som jeg tror er ok sånn innholdsmessig).

I tillegg fikk hun bade sammen med meg noen ganger, jeg satte meg oppi først og lekte litt med det fargede vannet og så ville hun også. Det var ikke mange gangene jeg måtte oppi først, kanskje 3-4 ganger.

Etter noen ganger med fargebad så gikk det helt fint uten også, nå får hun brusekuler eller farge oppi innimellom, og det er veldig stas :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...