Gå til innhold

Tunga ut av munnen dagen lang.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten på 10mnd har siste mnd nesten hatt tunga ut a munnen hele tida. Sikler som en foss og ser ikke klok ut! Tar mye på tunga også, og drar i den av og til.. Håper dette gir seg snart, han ser jo ikke bra ut. Er dette vanlig? Synes ikke jeg ser dette hos andre barn jeg kjenner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vårres dreiv også sånn en stund. Han slutta egentli akkurat når jeg begynnte å lure på om det er helt normalt :P

Skrevet

Babler han noe særlig, eller er det lite lyd fra han?

Ene barnet her fikk sånn "downs-tunge"(IKKE noe galt ment, bare en forklaring), pga språkvansker. Ble faktisk testet for Trisomi 21-mosaikk(enkelt forklart Downs i enkelte celler i kroppen) pga dette, så det var ikke bare noe jeg trodde eller tenkte.

Men når språket var på plass i en alder av 5 år, så var også tungen på sin plass der den skal være :)

Ellers så kan det være bare en uvane han har :)

Skrevet

her er det også sånn! tulla på 7mnd begynte for et par uker siden,ser bare komisk ut men hun babler og prater fælt da :) storesøster var akkurat på samme måte,ut med tunga i mange mnd men hun snakket rent før fylte 2år og de sammenlignet hun med 4-5 åringene i bhg så jeg bekymrer meg ikke for denne geipinga nå heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...