jente03babyapril2012 Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei jeg var på kontroll idag , er uke 36+1 og der målte legen lengden på symfysemål som hadde blitt hele 37 cm til nå så ligger over hele den grønne kurven som vi skal følge, har heller ikke lagt på meg kjempemye (11 kg) til sammen i dette svangerskapet, men er det flere som har hatt så stort symfysemål? Jeg fikk henvisning videre til ny UL for å sjekke hvor stor hun er,men hvor lang tid tar dette med henvisningen , men fikk også beskjed om at hodet er festet ... så håper jeg ikke må føde før jeg vet noe... Får jeg en kjempebaby? Noen som vet ? ps! veldig mye nedpress og kynnere også
Gravid og overlykkelig Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Jeg veit om ei som hadde veldig høyt symfysemål (lå over den grønne streken), men hun fikk en jente på 3300 g til termin, så det trenger nødvendigvis ikke bety stor unge.. Symfysemålet er jo egentlig bare str på livmor og ikke baby..
Småtrollmamma Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Jeg var på kontroll i dag og. Er 34 + 4 på vei. Fikk vite at det var veldig liten plass igjen i magen. Symfysemålet har fulgt sin egen kurve fint, men målte 32 cm i dag. Så innenfor det grønne feltet. Men det er super ubehagelig når jenten min beveger på seg...alle bevegelser registreres siden det er så trangt. Jeg er selv 180 cm høy så hadde trodd jeg skulle ha rikelig med plass. Hodet er festet her og. :-)
Venice Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Kan jo være mye fostervann:) trenger ikke nødvendigvis være en stor baby
Lotte_71 Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Jeg var på UL (vekstkontroll) uke 31+6, babyen ble da målt til 17% for stor.... Skal nå inn på onsdag for ny UL, er da 37+3... Har fått vite på forhånd at hvis baby er blitt nærmere 25% for stor eller over, blir det vurdert om jeg skal settes igang før..... Litt for å skåne meg for en tøff fødsel med en stor baby.... Jeg har ikke gått opp noenting i svangerskapet da.....
MrsMilla Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Mye fostervann? Greit å se hvor stor hun er uansett. Jeg ble satt igang sist før termin med 26% større baby enn normalen, men symfysemålene var knapt litt i overkant av normalen....men veldig stram mage..
toband Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 jeg har nettopp hoppet over til 3 tri, og målene mine har liggi helt på grensa øverst i det grønne feltet hele svangerskapet. legen min har ikke nevnt noe på dette, så regner med at alt er ok...
jente03babyapril2012 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2012 takk for alle svar Legen min syns det var greit å få det sjekket, men jeg er redd jeg ikke rekker å få det sjekket for jeg vet hodet er festet selv om jeg er 2 ggangs fødende, å jeg har mere å mer kynnere å nedpress, så hvis jeg må vente på henvisningen så kan jo d sikkert ta opptil 2 uker å da tror jeg hun er kommet allerede !! Går det ann å ringe sykehuset å høre om de har en kontroll til meg litt før kanskje?
toband Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite, spør du meg!!! Hvis legen mente du burde sjekke det, så ville jeg ringt føden.
Cec.80 Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Jeg lå øverst i det grønne feltet under hele graviditeten, fra uke 35 lå jeg faktisk over. I uke 36 var målet 36 cm. Fikk litt panikk da min manns familie har fått STORE barn (6 kg)!! Jordmoren min på helsestasjonen sa at jeg ikke hadde mye fostervann og at hun var sikker på at det var en stor baby. Magen min var stort sett alltid stram og hard. Fikk time til vektestimering dagen før jeg fødte- der så de MASSE fostervann- noe vi fikk bekreftet under fødselen! Ergo trenger ikke stor mage nødvendigvis bety stor baby!
jente03babyapril2012 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2012 snakket med føden nå å skulle få time innen 3 uker , regner igrunn med lille jenta er kommet til da, så får vi satse på at ho er normal i vekt faren hennes var stooor når han ble født , så kan jo bli spennende dette ... ut må hun jo uansett
mai2012! Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Hadde meget høgt symfyse mål hele veien med nr. 1. Lå faktisk utenfor grafen på slutten. Fikk ingen UL kontroll på størrelse, og jm sa jeg ikke skulle være bekymret. Babyen var nesten 4 kg, og fødselen gikk veldig bra. Var visst mest pga måten jeg bar på eller noe sånt.
Mamma til tre gutter Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 må sei det at eg var på kontroll sist var eg i uke 25 og eg ligger over det grønne feltet... hjelpes tenker eg.. men som noen andre skriver så kan det være mye fostervann... går nok kjempe fint..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå