Multear Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei! Jeg venter en gutt i midten av Mai. Er så usikker på hvor mye ull jeg skal få tak i. Har en ullbody, bukse, sokker og lue (i tillegg til mye bomull selvfølgelig). Har også en del ull-pledd som jeg tenker er fint til å ha i vugge/bilstol osv. Men burde jeg kjøpe saue/lammeskinn til senga? Evt mer ull-klær? Har vært så sikker på at dette ikke var nødvendig siden jeg fikk "vår/sommerbarn", men nå er jeg blitt usikker igjen. Kan det bli for varmt? Eller regulerer det temperaturen hele året? Takker og bukker for tips
Mummy to 3 little boys Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes du har nok!!! Fødte siste man i April og brukte ikke ull på han. Bare har brukte lammeskinn i barnevogn uten dunnposen i vår tid.
SuperMoM <3 Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Ull er gull Regulerer temperaturen både når det er kaldt og når det er varmt. Det holder sikkert med det du har,men ull er godt for de små
MrsMilla Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Skal også ha i mai. Kjøper ull/silke fordi den er også avkjølende/puster greit når varmen tar til i motsetning til ren ull. Tynne tynne plagg. Bruker de samme på vinter, men da med ekstra ullag over. Greit når de blir litt våte, så blir de ikke kalde :-) Holder sikkert med sånn et par bodyer og ei bukse - ull kan jo vaskes skjeldnere siden det blir mindre skittent, og de vokser jo utav alt i starten uansett. Greit med lette ullpledd som er luftige i vogn etc, trenger jo ikke dekke hele barnet på de varmeste kveldene, men ofte typisk 13 grader om sommeren, og da er det lunt med et luftig ullpledd fra midjen og ned tipper jeg. Jeg tenker å ha skinn i vogna. Og ullpose til vinteren.
anonym91 Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 kan kjøpe etter barnet er født og så det ville eg ikkje stressa med. har sikkert nåkk til og starte med men er mye salg på ull på denne tiden vis du vil spare litt penger
Multear Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2012 Tusen takk for gode tips!! Har tenkt litt på ull i vogna ja... Men ikke pose, det blir til høsten/vinteren Skal se litt etter skinn til å ha i vogna jeg da, men ellers tror jeg at jeg venter og ser det an litt. Har også bestemødre som strikker ull-plagg for harde livet her
Nurkfrid Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Vi fikk gutten vår i Oslo 6.mai. Han brukte ikke ullplagg i det hele tatt, med unntak av hentesettet og en supertynn ullue fra Nøstebarn.(Og den brukte vi bare et par ukers tid.) Men vi brukte saueskinnsfell i vogna og vugga lenge. God investering. Han er snart tre år, og bruker det fortsatt til soving i barnehagen.
Vogndilla Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Jeg venter også i mai og jeg har kjøpt inn omtrent bare ull/silke tøy. Kjøpt en del bodyer og fire heldresser, et par luer og fire par tynne sokker. Hjemmestikket jakke, lue og tøfler, lammeskinn til vogner og sengeplasser, to hjemmestrikkede mor signe ulltepper og noen sparkebukser i bomull til å ha utenpå ull bodyene. Dette er ca samme jeg hadde til min forrige som er født midt i juli. Ull er gull året rundt, regulerer temperaturen perfekt. Og husk at i 2008 snødde det på 17.mai og var 0 grader her på østlandet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå