SologLillegull Skrevet 19. mars 2012 #1 Del Skrevet 19. mars 2012 Må bare få ut litt frustrasjon, og litt bekymring. Når jeg var gravid med lillegull fikk jeg en stygg betennelse i tannkjøttet, som kom seg etter en antibiotikakur. Var tilbake etter fødselen for en sjekk, og den låg og ulma, så måtte til med rotfylling og krone. Ting kom seg, men av og til virket det som at alt ikke var ok. På sjekk i fjor (rett etter første SA) sa jeg fra om det, men tannlegen mente at alt var ok, og at han ikke så noe på røngten, så tenkte ikke mer på det. Det har blitt litt verre i det siste, med gjevne mellomrom så blir tannkjøttet rødt og hovent, for så å bli bedre igjen etter en dag. Bestemte meg for å prøve en annen tannlege, for det er jo uansett en god ide med en skikkelig sjekk før graviditet. Og fikk sjokk... Infeksjonen er der fortsatt, og mye kraftigere enn før. Hadde med røngten fra i fjor (der gamle legen sa at alt var ok), og nye mente at hun kunne se infeksjonen på de gamle bildene også!! Tanna kan ikke reddes, så må trekke denne gangen. Hun mente at krona hadde blitt satt på før alle bakteriene var vekke. Er fly forbanna på den gamle tannlegen, det er jo en del penger, og i tillegg har jeg hatt en god del vondt det siste 1,5 året, men det verste er at jeg lurer på om det kan være grunnen til abortene mine. Spurte tannlegen, og hun mente at mest sannsynlig ikke, men at når kroppen er opptatt med å sloss mot en infeksjon er det uansett ikke et godt utgangspunkt... Skal i alle fall til en spesialist i morgen, da blir det ny runde antibiotika, og så trekking snart, så får ordnet det. Skal også begynne utredning på onsdag, så skal spørre da om det kan ha en sammenheng. Hadde vært greit å finne grunnen til abortene selvsagt, og når det er noe som kan fikses så er jo det bra, men det er fælt å tenke på at hadde jeg gått til en annen tannlege i fjor så hadde jeg kanskje sluppet dette fæle året... Skulle hatt ett bilde av han å hengt opp på et dartbrett eller en punchingball!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920025-hersens-tannlege/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå