Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 På en periode over et par mnd har vi være jevnlig hos lege for å ettersjekke ørene til datteren min på to år. Hver gang har hun hatt væske i ørene, så det er ikke noe som går bort. Av hver mnd så har hun sikkert feber en uke, noe som kan komme av ørene tydeligvis. I morgen skal hun på sjekk hos øre-nese-hals og jeg håper de sier hun kan få satt inn dren så hun kan slippe all den feberen. Hva er "kriteriene" for å få satt det inn? Hvorfor har barnet ditt satt inn dren? Er det en lang prosess fra man får vite at hun skal til hun får satt det inn? Hvor lenge blir hun liggende på sykehuset, hvis hun skal ligge på sykehuset i det hele tatt?
Gjest Ninja girl Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Min gutt fikk satt inn dren når han var 2 1/2 år, han var ikke plaget med ørene, bare hørte litt dårlig. Det var ganske tett inni ørene, når det ble bestemt dren, så gikk det ca 6 uker før han ble operert. Han ble operert på privatklinikk (aleris) fra vi kom inn, til vi dro hjem, tok det ca 5-6 timer. Samme kveld var han helt i hundre, merket ikke på gutten at han hadde satt inn dren, ja utenom at han faktisk hørte hva vi sa
mammas skatter <3 Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 min gutt fikk satt inn dren i desember i fjor. var hos sjekk hos hørselsentralen med lege. vart sport om sykdom og plager med ørene. og han hadde veske i mellomøre på begge ørene. vi var der den 9. des. 20 des vart han opperert. oppe så fort han voknet av narkosen.og full vigør. han har hørselstap på venstre side. så derfor vart det fortgang. for å unngå mere hørselstap. ved bading ungår vi mye vann i ørene. så putter bommull inn da vi vasker håret. går kjempefint. og de detter vel ut av seg selv etter ca 1/2 år. vertfall er det kontroll da ca.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Hvordan var han etter narkosen da? Kjenner jeg gruer meg litt til den egentlig... HI
Gjest Ninja girl Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Drenet til vår gutt datt ut etter 2 år, nå er han helt fin i ørene. Etter narkosen er de trøtte, men helt fine. Jeg synes det var verre å legge han i narkosen.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Gruer meg til hele narkosen egentlig... Men håper hun kan få satt det inn, slitsomt for henne å være så plaget med det! HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Gutten min fikk dren da han var 2.5 år grunnet hørseltap pga væsken i mellomøret og fordi han hadde ørebetennelse omtrent en gang i måneden fra han var 5 måneder gammel. Det tok 4 måneder fra henvisningen til sykehuset ble sendt til han fikk time for kontroll. Legen fant ut at gutten min hørte så dårlig at han ble operert dagen etter.
Gjest vinterbrud Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Min datter har vel cirka 3 eller 4 dren operasjoner bak seg.Hun har nedsatt hørsel og har hatt mye væske i mellomøret. Angående narkosen,så får du være med helt inn på operasjonsstua og være der mens de setter narkosen. Når hun har sovnet,går du ut.Dette er en rask operasjon som er ferdig på rundt 10 minutt. Men jeg er enig med deg,det er ikke gøy med narkose hos små barn. Jeg håper hun snart får en drenoperasjon,så hun slipper så mye sykdom. Når barnet har våknet etter narkosen og har spist litt is/drukket litt kan dere dra hjem.Her får barna en diplom etter operasjonen,det er stas. Min jente er 8,5 år,og kan ikke få satt inn flere dren på grunn av for store hull i trommehinna.Det håper jeg enten ordner seg selv,eller at det blir en operasjon når hun blir eldre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå