Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har søkt en jobb jeg har utrolig lyst på. Har vært gjennom tre runder, og har fått inntrykk av at de var utrolig positive til meg. De tre rundene kom veldig kjapt etter hverandre, og jeg følte omtrent at jeg var den eneste aktuelle. Den siste runden var nsdag forrige uke, og jeg har ikke hørt et pip. jeg er fryktelig nervøs, har sommerfugler i magen og skikkkelig magesår-tendenser. Jeg tror jeg blir gal, og klarer ikke å konsentrere meg på jobben. >>Jeg ananyserer og anayserer det siste intervjuet, og kommer selvølgelig på mange negative ting og tegn som jeg tolker som at de ikke vil ha meg likevel. Hvordan har dere andre taklet en sånn nervepirrende venteperiode?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Har du vært inne til tre intervju til en og samme jobb skal du drite deg skikkelig ut for å ikke få den.
kattemamma Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Fikk du ingen tilbakemelding på når du ville høre noe etter siste intervjuet? Dette burde de jo normalt sett ha gitt deg (ihvertfall en indikasjon som i løpet av neste uke). Om de ikke opplyste noe om dette så ville jeg ha ringt og spurt. Og #2 over her: Det stemmer ikke. Er mange jobber man går igjennom flere intervjurunder på hvor kanskje bare halvparten tilslutt får et jobbtilbud (eller enda færre). Av og til er det jo også bare en jobb tilgjengelig, og gjerne 5-6 interessante kandidater som går igjennom alle intervjurunder hvorav en tilslutt får tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Tror du, 11:17? Jo mer je tenker på det siste intervjuet, jo mer føler jeg at jeg har dritt meg ut. Men det syntes jeg jo etter det første intervjuet også, og da ringte de neste dag og var superbegeistret... HVor mange kandidater pleier de egentlig å ha med så langt? På det siste intervjuet var de tre intervjuere, det var daglig leder, styreleder og en fra rekrutteringsbyrået..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Fikk du ingen tilbakemelding på når du ville høre noe etter siste intervjuet? Dette burde de jo normalt sett ha gitt deg (ihvertfall en indikasjon som i løpet av neste uke). Om de ikke opplyste noe om dette så ville jeg ha ringt og spurt. Og #2 over her: Det stemmer ikke. Er mange jobber man går igjennom flere intervjurunder på hvor kanskje bare halvparten tilslutt får et jobbtilbud (eller enda færre). Av og til er det jo også bare en jobb tilgjengelig, og gjerne 5-6 interessante kandidater som går igjennom alle intervjurunder hvorav en tilslutt får tilbudet. de sa at jeg ville høre fra dem veldig snart. Og det var altså på onsdag. Og telefonen har vært taus siden..... HI
It's all about me Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Fikk du ingen tilbakemelding på når du ville høre noe etter siste intervjuet? Dette burde de jo normalt sett ha gitt deg (ihvertfall en indikasjon som i løpet av neste uke). Om de ikke opplyste noe om dette så ville jeg ha ringt og spurt. Og #2 over her: Det stemmer ikke. Er mange jobber man går igjennom flere intervjurunder på hvor kanskje bare halvparten tilslutt får et jobbtilbud (eller enda færre). Av og til er det jo også bare en jobb tilgjengelig, og gjerne 5-6 interessante kandidater som går igjennom alle intervjurunder hvorav en tilslutt får tilbudet. de sa at jeg ville høre fra dem veldig snart. Og det var altså på onsdag. Og telefonen har vært taus siden..... HI Onsdag var du på intervju. Så kom torsdag og fredag. Helg regnes ikke. Og nå er det tidlig mandag. Det går fremdeles under "veldig snart".
kattemamma Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Til HI: Da ville jeg absolutt ha ringt nå og spurt når du får tilbakemelding. Da kan du også spørre om det er mange andre aktuelle kandidater. Så får du ihvertfall en indikasjon på hvor store sjansene er. Kan jo godt være de ønsker å snakke med en kandidat til, feks, som de ikke har fått tid til å intervjue ennå.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Huff, nei, jeg tror ikke ringer før i morgen, ihvertfall. Jeg begynne rjo ogs bekymre for om referansene kan ha sagt noe feil/negativt. Ringer de alltid til referansene? HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er akkurat som deg, analyserte hver eneste detalje etter møtene og var å nervøs. Jeg var inne til to intervjuer. Første i Oslo. Der fikk jeg vite at hun skulle bestemme seg i løpet av morgendagen (var inne en tirsdag) Først over en uke (onsdag uken etter) fikk jeg tilbakemelding at jeg var tatt inn til annengangsintervju. Da hadde jeg egentlig "gitt opp" at jeg kom til å få jobben.... Andre intervju var en onsdag, først fredag uken etter fikk jeg kontrakten i posten. Så jeg fikk jobben, selv om jeg ventet 9 dager på svar siste runden. Tvi tvi, håper du får jobben.
kattemamma Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Huff, nei, jeg tror ikke ringer før i morgen, ihvertfall. Jeg begynne rjo ogs bekymre for om referansene kan ha sagt noe feil/negativt. Ringer de alltid til referansene? HI De bør ihvertfall ringe referansene, om de gjør det er jo en annen sak! Helt greit å vente med å ringe også, tenkte bare det sikkert var greit å gjøre det siden du er så nervøs :-) Og så synes jeg det er dårlig gjort av arbeidsgiver å ikke være mer konkret på når du får tilbakemelding, selv om maaange er dårlige på det. Var selv for noen år siden på intervju på en jobb hvor jeg overhodet ikke klikket med intervjuerne som jeg da også skulle ha jobbet sammen med, så ville ikke ha jobben selv. Da fikk jeg tilbakemelding flere uker i etterkant på at det var gjensidig men at en annen avdeling gjerne ville ha meg inn på intervju hvor jeg også fikk jobbtilbud :-) (som jeg av andre grunner takket nei til). Du får ha lykke til ihvertfall! Krysser fingrene for deg!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Takk for svar, alle sammen. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og be til de høyere makter. Har aldri hatt så lyst på en jobb før som denne her.... HI
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Hi her igjen. Har fortsatt ikke hørt noe, og er ikke noe mindre utålmodig i dag. Mne hjertet har nok sunket litt lenger ned i brystet på meg - tipper jeg ikkke får dne siden det har tatt såpass lang tid ( men jeg sier til meg selv at det kun ar gått fire hele arbeidsager så angt, så det kan jo være et ørlite håp likevel). Mne jeg ringer på slutten av arbeidsdagen i dag hvis jeg ikke har hørt noe, for i morgen er det jo en uke siden jeg var inne på det siste intervjuet.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Skjønner du blir gal av å vente. Ganske stressende og ikke vite. Kan hende de skal ha tak i referansen din, men så har det tatt litt tid. Håper du får den. Jeg hadde ikke klart å la være å ringe når det har gått en del tid. Hvis noen andre har fått jobben, så må vedkommende gi tilbakemelding, og har da litt tid på å bestemme deg. Sier vedkommende nei, og hvis du er neste på lista, så får du jobben. Det kan jo ta litt tid hele prosessen. Typisk er at hvis du ikke har fått jobben, så gir de ikke deg beskjed. Det har jeg opplevd et par ganger. Og når jeg syns det tok for lang tid, så ringte jeg selv, og fikk beskjed om at jeg desverre ikke fikk jobben.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Skjønner du blir gal av å vente. Ganske stressende og ikke vite. Kan hende de skal ha tak i referansen din, men så har det tatt litt tid. Håper du får den. Jeg hadde ikke klart å la være å ringe når det har gått en del tid. Hvis noen andre har fått jobben, så må vedkommende gi tilbakemelding, og har da litt tid på å bestemme deg. Sier vedkommende nei, og hvis du er neste på lista, så får du jobben. Det kan jo ta litt tid hele prosessen. Typisk er at hvis du ikke har fått jobben, så gir de ikke deg beskjed. Det har jeg opplevd et par ganger. Og når jeg syns det tok for lang tid, så ringte jeg selv, og fikk beskjed om at jeg desverre ikke fikk jobben. HI igjen her. Jeg har FORTSATT ikke hørt noe, så jeg frykter nok at det er osm du sier, at jeg ikke får den. mne det e rjo et profesjonelt rektutteringsbyrå som har ansvaret for prosessen, så de bør i det minste ringe meg uansett om jeg får den eller ikke. Spesielt siden jeg kom såpass langt i prosessen. Bør jeg ringe i dag, nå er det en uke siden jeg på det tredje intervjuet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå