rm83 ¤Heine 08 & Hedda 10¤ Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei Sniker meg inn fra 2.trimester med et lite spørsmål. :-) Er det noen som vil dele sine erfaringer/opplevelser med å reise til syden med gravid mage! Vi skal reise 14 dager til Kreta i juni, og er da i uke 32. Er litt spent på hvordan dette går, og må man være fosriktig med maten der nede?? takker for svar! :-)
perl1 Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Hei Jeg kom hjem fra Tenerife for 3 uker siden. Jeg var litt over 31 uker når jeg dro og nesten 33 uker når jeg kom hjem. Det gikk veldig fint, var fantastisk å få en sånn ferie rett før baby kommer. Og det skal sies at jeg har vært mye plaget dette svangerskapet, både med kynnere, kvalme, betennelse i tarmen osv. Men jeg tenkte at det kunne jo ikke bli noe verre nede i syden og det hadde jeg rett i! Det eneste er jo at man føler seg tung og stor og ikke klarer å gå så langt, så du må basere deg på en rolig ferie sammen med noen som forstår situasjonen din. Du trenger hvile og ro, en liten lur på ettermid, tidlig kveld osv. Så blir nok ingen"hæla i taket" tur! Flyturen gikk veldig fint, jeg hadde på meg støttestrømper, og det anbefaler jeg til deg og. Det er også viktig å ha med penger/kort på fly så du kan kjøpe rikelig med vann. Selv om dette gjør at du må mye på do så er det viktig å drikke mye. Samt det at alle turene på do gjør at du får rørt litt på deg også. Når det kommer til maten så bør du ta toksoplasmosetest før du dra og noen uker etter at du er kommet hjem. Jeg spiste det jeg ville, men holdt meg unna salat på resturant da jeg var usikker på godt den var skyllt. Ellers spiste jeg alt av kokt og stekt mat. Når jeg bestilte biff ba jeg om å få den godt stekt. Jeg spiste heller ikke kylling(kan godt spise fileter), da kjøttet som ligger nær kyllingbeina ikke skal være så heldig! Ellers må du jo forholde deg til de samme reglene som i Norge, ikke speket mat, ikke rå mat, ikke ferskvannsfisk over en viss strl osv... Jeg vil anbefale deg å reise, hadde det fantastisk! Husk å ha med deg helsekort, bekreftelse fra lege på hvor langt du er på vei(for at du skal kunne fly, jeg ble ikke stoppet)og HELFO kort! Lykke til Lykke til
itb Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Du skal vel være veldig forsiktig med å fly fra 7 måned. ville ha pratet med legen/jordmor om dette...
rm83 ¤Heine 08 & Hedda 10¤ Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2012 Du skal vel være veldig forsiktig med å fly fra 7 måned. ville ha pratet med legen/jordmor om dette... flere....
rose 85 Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 jeg skal reise til Hellas i slutten av april, da er jeg 29 uker på vei. Jeg ringte legen og hun sa det ikke var noe problem å reise. Jeg skulle bare kjøpe støttestrømper og bevege meg på flyet, men ellers så var ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå