Gå til innhold

Etter et ikke-vellykket forsøk - hvordan føler dere dere??

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har hatt vårt første prøverørsforsøk, som det for snart to uker siden ble klart at ikke førte fram - fikk blødninger på dag 13 etter innsett, og tok negativ test på dag 15. På dag 20 etter innsett tok jeg én test til, da jeg fortsatt følte at det var noe på gang i kroppen, men også den var negativ. Har slått meg til ro med det, det kommer jo et par muligheter til - men nå har det gått snart to uker siden jeg avsluttet med Crinone/tok første test, og jeg føler meg fortsatt ikke helt meg. Er litt slapp, endel humørsvingninger, og en liten kvalmeperiode så å si hver kveld. Har innimellom også litt smerter i bukregionen. Skulle tro at ekstrahormonene fra forrige runde var seponert ("ute"/borte) innen nå, så hvorfor føler jeg meg sånn? Er det den mentale prosessen som slår ut på kroppen?

Hva med dere andre? Hvordan føles kroppen ca 4 uker etter et innsett som ikke resulterte i graviditet??

Fortsetter under...

Hei.

Trist at dere ikke lykkes, det går heldigvis flere tog.

Det er vel en grunn til at alle klinikker vil at man skal ha to-tre sykluser før neste forsøk, kroppen er rett og slett i ulage ganske lenge for ganske mange.

Kroppen min var helt på bærtur lenge. Etter første forsøk hadde jeg 6 mnd pause, før jeg kjørte på med resten.

jeg var ogsaa saann etter min første runde med ivf.. lurte nesten paa om jeg var syk... for saa ille var det....

men naar kroppen fikk gaatt seg til litt, saa ble det bra igjen, og har ikke vaert saann etter forsøk nr 2...

tenk deg den paakjenninga det er for kroppen... i en normal syklus produserer den kanskje 1 maks 2 egg.... og ved ivf saa blir den stimulert, og noen har saa mye som 20 egg...

man blir jo ogsaa veldig skuffa av negativ test... saa kan jo hende du kanskje er litt deprimert... kom deg ut i sola, og prøv aa nyte livet litt igjen ;)

takk for svar - greit å vite at andre også har det litt på samme måten. & mnd før neste forsøk, det var lenge! Huff, jeg er utålmodig! Skal tine opp egg (forhåpentligvis!) like over påske, dvs 2 sykluser etter at jeg hentet dem ut.

Vårsol hjelper mot det meste, ja - og nå har det gått fra snøstorm til strålende sol her jeg bor, så tror sannelig jeg skal ut en tur nå stgraks :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...