mamsn t snuska Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er snart 32 år og har 3 barn i alderen: 7, 5 og 1 år..har lyst på en til, men vet ikke helt når og om det kan være lurt å stoppe, at vi har nok nå liksom. har dere erfraringer å dele?.. hvilken aldersforskjell har dere på deres barn?
vaggle Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 jeg har barn på 4.5og8 og venter nr 4 i november .. var såååå ferdig etter 3.mann men nå ble det sånn att dette forandret seg sakte men sikkert .. og ønsket om en til ble for stort tenk så heldige vi er som skal få oppleve dette enda en gang!! lucky me !!!! nyter det i fulle drag om dagen å gleder meg enormt!!!
BareLykke*GravidLykke* Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Er 35, og har på 12, 8 og 5... har satt inn egg og ruger på nr 4 nå... Håper det sitter og at vi får en liten baby i desember
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Er 35, har barn 14,13 og 7..har prøvd på nr 4 i 3 år.... Var også fornøyd etter nr 3, men som hun over her sier ble ønsket for stort til at vi klarer å si oss ferdige med 3... Mannen er enebarn og vil ha stor familie, men det holder med nr 4... Lykke til
Gullunger Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er 37 år. Har tre barn på 14, 11 og 8. Nr.4 på vei i juni og alle sammen storgleder seg!!! Har alltid hatt et ønske om 4 barn. Mannen min var fornøyd etter tre, men jeg klarte ikke å slå meg til ro med det. Så nå er det bare GLEDE!
SuperMoM <3 Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er 28år. Har en gutt som blir 6år i september,ei jente som blir 4år i juni og tvillingguter og blir 1år i juni. Ooog termin med et gull i mai. Ting tar gjerne lengre tid,men ellers er det helt fantastisk med mange små <3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er på din alder og har barna 9,7 og baby. Jeg har lyst på en til om noen år. Koser meg baby, og har ikke lyst til å ha de for tett. De andre barna er så store, at jeg har god tid til en baby. Det er bare kos og ikke stress med 3. Jeg tror om noen år så kan det hende jeg vil ha en til.
5 søte små blir til 6 Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 jeg har tre jenter som er 9,7, og 6, gutten er 4. går så fint at. vi var totalt ferdig med nr 4, men venter nr 5 i august/september. vårherre var ikke ferdig med oss
mamsn t snuska Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2012 Ja det er fint med mange barn. ser jo for en stor glede de har av hverandre. siden det er 2 år mellom 1 og 2 og de har det så gøy sammen nå når de er blitt 5 og 7 føler jeg litt på det at nr 3 blir mye alene i oppveksten siden hun ikke har noen så tett. så kunne egentli sett for meg nr 4 om ikke altfor lenge, eller max 3-4 år etter nr.3... tenke tenke...alt går jo.! har man først fått tre klarer man vel nr 4 og?? vi får se...
Gjest AnneS Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Ja det er fint med mange barn. ser jo for en stor glede de har av hverandre. siden det er 2 år mellom 1 og 2 og de har det så gøy sammen nå når de er blitt 5 og 7 føler jeg litt på det at nr 3 blir mye alene i oppveksten siden hun ikke har noen så tett. så kunne egentli sett for meg nr 4 om ikke altfor lenge, eller max 3-4 år etter nr.3... tenke tenke...alt går jo.! har man først fått tre klarer man vel nr 4 og?? vi får se... Akkurat sånn tenker jeg også Barna mine er 6 og 7,5 nå, håper vi får en baby får året er omme. Tenker at vi kan kanskje klemme til med nummer 4 slik at nr 3 får et søsken nært i alder slik som de første Får se hvordan babytiden går denne gangen, og at man slipper svangerskapsplager.. Endret 19. mars 2012 av AnneS
Turtelduen Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har 5 barn og venter nr 6. Jeg var FERDIG! Men babysyken overtok etter noen år gitt... Så er jeg så happy at jeg kunne skreket det ut til alle! Men vil vente. Føler meg så RIK, og heldig! Gleder meg veldig til å holde vår baby igjen, dagene går veldig sent...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Er 35, har en på 18, 11 og 1,5. Var liksom ferdig etter den siste attpåklatten, men sitter nå og ruger på barn nr. 4. Hehe... Kjekt at to av barna våre i allefall får vokse opp med en på samme alder da. Alle barna har samme far, men eldste har en annen mor. Mange tror jeg har begynt på nytt med ny mann pga aldersforskjellen på ungene, men det er så absolutt ikke tilfelle.
prøver1991 Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 min mor har barn som er 23 , 21, 19, 15, 12 og 8 produser så mye du føler for det er bare koselig med søsken, så lenge foreldrene holder ut
magnhild81 Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er 30 år og venter nr 4 i august. Min eldste er 11 år, neste 8 år og minsten blir 2 år nå i april. Hadde jeg hatt et medgjørlig bekken så hadde jeg ønsket meg barn nr 5, men tror det er mest fornuftig å si meg fornøyd med de herlige guttene jeg har og han jeg venter
Netti*** Skrevet 23. mars 2012 #15 Skrevet 23. mars 2012 Hei. Jeg er 31 og venter nr. 4. Jeg har alltid ment at man ikke får flere barn enn man klarer å ta seg av alene. Jeg kan ikke belage meg på besteforeldre osv. Så nå er barna mine 11, 7 og 6. Siden jeg aldri har følt meg ferdig så er nr4 godt på vei, en aktiv krabat i magen. Jeg er sikker på at skulle min kjære mann dø i en ulykke/sykdom så klarer jeg fint å ta meg av barna selv med 4 stk. Både økonomisk og at de kan ha aktiviteter og få være barn... Det har vært grunn til at jeg ikke har ville hatt nr. 4 før. Var jo bare 25 år da jeg fikk 3 så viste allerede da at en gang skulle jeg ha en til... Å nå er drømmejobben godt innarbeidet med god lønn så da passet det.
eaglebeagle Skrevet 23. mars 2012 #16 Skrevet 23. mars 2012 Hei, jeg er 39 og vi venter vårt 5. barn tilsammen. Det er mitt 3. biologiske, men jeg har også to bousbarn. Barna er 2x12, 9 og 3 år. Vi har stor, stor glede av å være så mange. Vi er heldige og har god plass og økonomi, så alle har egne rom og fasiliteter. Det er artig å ha så god spredning i alder, de store ser vi nå konturene av en voksen i - samtidig har vi veslemor som nå skal bli "storesøster". Det er klart en utfordring i å gi alle den tida og oppmerksomheten de fortjener og trenger, men samtidig er det så givende og godt å være i dette fellesskapet, at det går mye lettere enn man kanskje skulle tro. Jeg blir stadig overrasket over andre som tror vi har det så forferdelig - når jeg opplever at vi stresser langt mindre enn de par med færre barn. Det er klart vi er en "bøling" å få på besøk, og vi trenger store biler, ferier blir dyrere osv - men jammen er det moro også! Vi passer på at besteforeldre får ha en og en på besøk, og at alle får sin alenetid med oss en gang i blant. Kanskje pappa tar en bytur med en av jentene, en tur på kino e.l. Hverdagene sklir greit, vi fordeler arbeidsoppgaver og alle gjør sin del (selvsagt ikke uten litt støy i blant, men sånn er det i alle familier). Jeg jobber for tiden 75%, men så lenge jeg har barn under skolepliktig alder, får jeg omsorgspoeng som langt på vei dekker opp for pensjonstapet,i tillegg sparer vi litt ekstra til min pensjon. Når 5. mann kommer, går jeg nok ned til 60%. Mannen har en fleksibel jobb, og kan ta hjemmekontor osv. når det trengs. Jeg tror vi enda ikke har tatt ut en sykt-barndag, heldigvis får jeg si. Jeg håper at ting blir like bra når vi blir 5, jeg er i hvertfall optimist! Lykke til med vurderingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå