Gå til innhold

Falsk krupp..trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har fått falsk krupp. Hun er straks tre år. Har ikke hatt så kraftige anfall at det har vært nødvendig med lege. Vi har bare satt oss ved ett åpent vindu eller gått ut. Da har det blitt bedre. Jeg har også sovet oppreist i senga med henne i armkroken og hun har hatt høy seng på den ene siden, så hun skal få puste bedre. Men nå er det tredje dagen, ikke så ille hoste nå, vinduet er på vidt gap, hun sover, men hoster konstant. Ikke bjeffing. Hvor går liksom grensa hen lurer jeg på, om når man skal dra til legen? Tenkte jeg skulle ringe legen uansett imorra altså, men lurte om om noen andre har noen råd. Hva kan man få for sånn? Vondt i mammahjertet! <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si jeg ringte legevakta første kvelden og fikk råd. Så derfor har vi ikke vært hos lege.

Skrevet

Da er det på vei til å gå over, når denne bjeffinga er over. Hold rommet kjølig som mulig, og ikke dekk til med dyna langt opp i halsen, høyt i hodeenden på senga.

Dette var sånn det artet seg for sønnen min og. Et par dager med gjøing som gikk over i vanlig hosting.

Skrevet

Takk for svar:) Er mye bedre nå. :)

Skrevet

Ja, falsk krupp er vondt i mammahjertet! Vi dro til legevakta med ambulanse første gangen, for det var voldsomt syns jeg! Jeg trodde hun kveltes!! Inhalasjon 2 ganger for hun ble ikke så mye bedre ved første inhalasjon, også opp på barneavdelingen en kort tur hvor hun fikk en annen medisin.. (husker ikke hvilken.. hun var ganske liten da hun fikk det første gangen) men begynte å bli bedre da hun kom til barneavdelingen så da fikk vi dra hjem etter den siste medisinen.. Hun har hatt flere anfall etter det, men ikke like ille og det har holdt med kjølig luft.. Sittet med lue på og dyne tett rundt oss og vinduet på vidt gap på vinteren.. Sittet på verandaen om sommeren.. Høy hodeende funket ikke for hun la seg bare med hodet i fotenden..he he.. Får håpe du opplevde det samme som oss at de senere anfallene har vært mildere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...