Gå til innhold

Er ikke stripping fryktelig vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke når jordmor tøyer åpningen til livmoren?de gjorde noe slikt med meg når jeg skulle føde førstemann å det var så VONDT!!at det fant jeg ut de aldri skulle få gjøre igjen..hadde jevn oppfang på åpningen men allikevel tøyde de så jeg hylte meg hes...skal det være så vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vondere enn riene noen gang ble...

Skrevet

Jeg synes oxo det var sykt vondt! Trodde de bare sjekka åpninga, og fikk helt angst for at det skulle gjøre så vondt hver gang.. Fikk ikke beskjed på forhånd at hun strippa meg. Dette var på sykehuset. Ikke satte det fart på sakene heller ;)

Skrevet

Det var vondt... hadde du regnet med noe annet? hehe...

Jeg skal føde så regner med at det er slike smerter jeg må fikse.

Skrevet

Ja, helt jævlig ;/ De røsker i hinnene rundt babyen. Hadde ingen effekt på meg.

Skrevet

Synes ikke det var vondt... har fått mer vondt av andre ting.

Skrevet

Med andremann ble jeg strippet 3 ganger, tydeligvis så hadde de to første ingen effekt.

Syns ikke de to første var særlig vonde, selv om jeg vet at det ble gjort korrekt, men jeg tror den som gjorde det var litt forsiktig.

Jeg gikk derfra ganske sår og øm.

Siste gangen var det mer smertefult, men jeg kan ikke si om det var pga selve strippingen, eller rett og slett at det førte til en intens ri mens hun holdt på.

Jeg kan trygt skrive under på at det fikk min kropp til å gå i fødsel.

Jeg hadde hatt maserier noen timer, og den røskingen der satte fart på sakene. Få det gjort :D

Men om det var på nivå med en ri, nei, men voooondt.

Skrevet

jeg syns det var fryktelig ubehagelig, men ikke direkte vondt.

Skrevet

Hvordan får man stripping? Jeg har kun gått til lege gjennom svangerskapet, og han gjør det nok ikke.. Kan jeg kontakte jordmor i kommunen for stripping??

Skrevet

Jm har aldri sjekket eller foreslått stripping. Er det vanlig å tilby dette da? Poenget? Høres bare dritvondt ut hehe :-)

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe særlig vondt, men synes det var veldig ubehagelig :) Jeg ble strippet 2 ganger med nr 1. En gang på kontroll hos jordmor og en gang på sykehuset før igangsetting.

Jeg gjør det GJERNE igjen. Og håååper det hjelper denne gangen og at jeg slipper å bli satt igang.

Håper også at jm vil gjøre det på sv skaps kontroll i uke 38+. Er så redd for å gå over 10 dager som sist.

Skrevet

Jm har aldri sjekket eller foreslått stripping. Er det vanlig å tilby dette da? Poenget? Høres bare dritvondt ut hehe :-)

Stripping er vanlig ved overtid.

Skrevet

det er fryktelig vondt å føde.. så dette må vi tåle

Skrevet

Jeg ble strippet med nr 2 tidlig i uke 38. Var allerede moden og hadde hatt ca 2 cm åpning i noen uker. Syntes ikke det var noe vondt i det hele tatt, og riene startet ca 12 timer etterpå.

Mulig det ikke var vondt siden jeg var moden, men jeg har en såppas god erfaring med det at jeg har tenkt å be legen min gjøre det neste gang jeg er på kontroll. Krysser fingrene for at hun vil, for nå er jeg møkk lei!!

Skrevet

Jeg ble strippet 8 dager på overtid (overtidskontrol på sykehuset). Jeg hadde 3cm åpning og var moden, men ingen rier. Legen forklarte meg nøye at det beste var å puste dypt hele tiden og å slappe av, og når jeg gjorde det gikk det helt fint. Var ubehagelig, men langt fra vondt.

12 timer senere kom snuppa ut :)

Skrevet

De strippet meg under fødselen, med drypp.... Han tøyde åpning i jeg vet ikke hvor lang tid men han tøyde fra ca 3 cm til 9 cm, så ble det hastekeisersnitt.

Det er det absolutt vondeste jeg har opplevd og stormrier på drypp var bare barnematen i forhold.

Skrevet

Synes også det var jævlig vondt.

Hun sa ikke fra, trodde fan meg jeg var hos dyrlegen...!

IKKE aktuelt ved neste fødsel.

Hadde grei fremgang og en raske grei fødsel, så ser ikke poenget med hva hun dreiv med oppi der.

Hun klarte forøvrig ikke engang å kjenne hvilken veg ungen lå, og skremte gubben halvt ihjeøl medat den lå i seteleie, noe jeg nekta for siden jeg hadde vært hos min JM dagen før oh hodet hadde vært festa leeenge.

Skrevet

Ble strippet i dag og d gjorde ikkje vondt!

Slappet av så godt eg kunne og pustet rolig.. D hjalp veldig!

Er ubehagelig men helt uproblematisk :)

Skrevet

jeg ble på fredag, syns ikke det var vondt.

Skrevet

Er det ikke når jordmor tøyer åpningen til livmoren?de gjorde noe slikt med meg når jeg skulle føde førstemann å det var så VONDT!!at det fant jeg ut de aldri skulle få gjøre igjen..hadde jevn oppfang på åpningen men allikevel tøyde de så jeg hylte meg hes...skal det være så vondt?

Jeg ble strippet før første fødsel, pga. at ungen virket litt stresset og de ville gjerne at jeg skulle gå i fødsel. Dette var en uke før termin. Fødselen startet dagen etter. Jeg syns ikke det var spesielt vondt, men ubehagelig var det jo. Men gjør det gjerne igjen hvis det er noe de vil forsøke, istedenfor igangsetting med medisiner. Har etterpå født to barn til uten stripping og venter nå nr. 4. Håper at fødselen starter helt av seg selv... :-)
Skrevet

jeg ble strippet ca en uke før termin + akkupunktur, dagen etter gikk slim-proppen, men det var det... på termindato fikk jeg akkupunktur igjen, og dagen etter kom lille-prinsen :)

Synes det var vondt å bli strippet, men ikke sååååå vondt. Har kjent verre :P

Skrevet

Vel, å bli strippet uten rier er ikke vondt, vi snakker om forskjellige ting her...

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra jm til jm dette her.. Noen er nok mer slå skånsom enn andre. Jeg ble helt uten forvarsel strippet under første fødsel! Det var så jævlig at jeg har ikke ord en gang! Den opplevelsen satt i meg i lang lang tid! Jordmoren som tok imot min datter spurte meg om det var den aktuelle jordmoren som hadde tatt meg imot på mottaket... Hun var visst kjent for å gjennomføre hensynsløse strippinger.. Kunne ikke sitte en uke etterpå og det var ikke pga fødsel men pga en hevelse der nede( sinnsykt blåmerke) hun lagde under stripping.. Jeg tok dette opp på Samtale jeg hadde på føden nå ang fødselsangst og hun jobber ikke der nå for å si det sånn...

Ser jo her og at det er nok stor forskjell på hvordan dette gjennomføres og oppleves, men jeg gjør det iallefall ALDRI igjen!!

Skrevet

De skal ikke få gjøre det på meg fler ganger,da har jeg heller rier som var langt bedre enn den tøyingen de gjorde..vondt å føde ja men strippingen var jo ubarmhjertig fæl i forhold...

Fint at den ikke er like vond for alle da :)

Skrevet

Jeg har blitt strippet to ganger. Den første gangen av jordmor Kristina på forumet her, og det var ikke spesielt vondt. Andre gangen av en jordmor på Riksen og det var helt sinnsykt vondt.

Tror forskjellen var at jeg var trygg og avslappet i den ene situasjonen og ikke i den andre ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...