Gå til innhold

Hjelp!!! Ang koteletter som har ligget i kjøleskap!!?? Trenger hjelp NÅ :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå lage middag, og kotelettene har ligget i 2 dager. Syns det luktet litt rart. Er kjøttet dårlig?? Oh, nå er jeg mega stressa.. Skulle lage klart middag til samboren min kommer hjem.. :/ Han er sliten og sikkert kjempesulten, og nå er jeg redd jeg ikke får laget middagen i det hele og store.. :(

Ikke minst er jeg døds sulten.. Ikke mye annet vi har i hus her....

Noen tips dere har og komme med for og se om det er dårlig??

Skrevet

Har ikke noe tips desverre, men har lært at kjøtt kan ligge i kjøleskap i 3 døgn før det må kastes.

Skrevet

Det Kan være litt mørkere enn vanlig og lukter rett og slett ekkelt. Det lukter pill råttent av dårlig kjøtt. Men koteletter blir generelt ikke dårlig av å ligge 2 dager i kjøleskap. Har du ikke utgangsdatoen på pakken?

Skrevet

Ok.. Vet ikke om jeg skal tørre og lage det.. I tilfelle vi blir megadårlige :-(

Noen som har tips?

Skrevet

Utgangsdatoen er 23. De var ikke fryst i butikken. Var kanskje antydning til litt mørkt her og der. Luktet litt småsurt.. :-/

HI

Skrevet

La de ligge litt uten plastikk rundt seg. Ofte lukter kjøtt litt rart i det du tar det ut av plasten, men når det har luftet seg litt så forsvinner den rare lukta. Om kjøttet har vært oppbevart som det skal så burde det holde til utløpsdatoen.

Skrevet

Etter erfaring skal svin som er gått ut på dato kastes uten å nøle.

Hadde det vært storfe, ville jeg nok gitt det en sjanse så lenge det ikke luktet vondt.

Skrevet

Da prøver jeg.. Hva er det verste som kan skje?! :-S

HI

Skrevet

Hva er det verste som kan skje folkens? :-S

HI

Skrevet

Hva er det verste som kan skje folkens? :-S

HI

Matforgiftning.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvis pakken har ligget tett i kjøleskapet, skal den være garantert til holdbarhetsdato.

Om kjøttet er surt, vil du kjenne det med en gang du begynner å steke det.

Men skjønner at du er i tvil, når man først begynner å snuse på kjøttet, så lukter det jo aldri godt!

Det verste som kan skje hvis dere spiser dårlig kjøtt er at dere blir dårlige i magen (voksne, friske mennesker altså).

Men som sagt, jeg tror du fort vil oppdage om det er dårlig når du steker det.

Lykke til :)

Skrevet

23 er jo en stund til enda, er bare 18 i dag.

Skrevet

Ja.. Nå har jeg spist det. Mannen ble forsinket. Det luktet helt fint når jeg stekte det.. Stekte det rimelig godt.

Får bare håpe vi ikke blir dårlige nå.

Men jeg mistenker at det kan være blodet som lå rundt som luktet litt surt etter og ha ligget i kjøleskapet?

Pakningen var åpen, men lå i pose.

Håper for guds skyld jeg ikke kaster på meg min første matforgiftning nå.. :-S

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...