Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg eier hus med x'n min, som jeg nå skal flytte fra. han og jeg har ei datter sammen. vi hadde et brudd tidligere også, der vi begge fikk nye kjærester. jeg ble gravid med denne mannen, og vi fikk en sønn. men så ble jeg sammen med førstefødtes far igjen, som jeg kjøpte hus med. nå er det,altså over for godt, og jeg skal flytte alene med to barn. hvordan går jeg frem, når jeg ikke har fått verken fast inntekt/jobb, bhgplass eller ny plass å bo? jeg får ikke overgangsstønad, når jeg er for mye sammen med minstemanns far fikk jeg høre. vi er ikke kjærester, men han hjelper meg mye med barna, og kjøper mat ol til oss noen ganger. min x som jeg eier hus med, har satt seg på bakføttene, og nekter å kjøpe mat mens jeg enda bor her, men jeg har nå null kr på kortet, og har ingenting å rutte med. hvilke krav har jeg? beklager sammenhengende setninger, men skriver via mobil. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919782-hva-n%C3%A5/
k1986 Skrevet 20. mars 2012 #2 Del Skrevet 20. mars 2012 Hmm. Jeg vet ikke helt, men når det kommer til overgangsstønad høres det veldig rart ut. Det er vist du er samboer med en mann du ikke får overgangsstønad. Du må sjekke det nærmere. Det at han du bor med nå ikke vil betale for mat høres veldig barnslig og uansvarlig ut. Er faktisk sjokkerende hvor sykt noen tenker ... Jeg har desverre ikke noen flere svar til deg.. Men ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919782-hva-n%C3%A5/#findComment-144094661
wella Skrevet 21. mars 2012 #3 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei, Du har krv på enselig forsørge. Du må fylle ut skjma og sende til nav samman med samlivsbrutt avtale og ny bo adresse. Du kan søke hjelp fra kommune og de har kontor samman med nav. Du kan søke på sosial hjelp med en gang slik at du kan få penger til mat og de skal hjelpe deg med leie hus. Vet ikke hvor du bor , forskjeliige sosial kontorer har forskjellige rutiner. Men som jeg ser og som du har skrevet da er veldig viktig at du må ta en tur til NAV kontor og få sosial hjelp skjma og tillegg skjma for å søke på enselig forsørge stønad. her kan du lese lit om det Hvem kan få stønad til enslig mor/far? Du må være ugift, skilt eller separert. Faktisk samlivsbrudd kan på visse vilkår likestilles med separasjon. Du må være alene om omsorgen for barn og fylle vilkåret om ikke å leve sammen med den andre av barnets foreldre eller en du har vært gift med. Du kan ikke få stønad dersom du har samboer og har hatt det i 12 av de siste 18 månedene. Du må ha vært medlem i folketrygden i de siste tre årene, og du og barnet må bo og oppholde dere i Norge. Noen av vilkårene kan fravikes etter bestemte regler. Alle som får stønad som enslig mor eller far, må melde fra til NAV om endringer som kan ha noe å si for retten til stønad eller størrelsen på det. Håper du skal få hjlep snart og klærer selv uten å bl avhengig av noe andre. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919782-hva-n%C3%A5/#findComment-144097669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå