Gå til innhold

Når klarte din baby klapping, peking og vinking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at de fleste barn klarer dette når de er like gamle som min (9mnd), men her er det ingen klapping, vinking eller peking.. Ser helt uforstående ut når jeg driver med dette, he, he. Dvs hun peker jo, men ikke på ting, og skjønner ikke hva jeg mener når jeg peker. Klapping og vinking gjør hun ikke. Er hun sen eller er dette vanlig?

Skrevet

Hun er 11 mnd imorgen og har vel klart dette i 1,5-2 mnd:) det kom plutselig her! Pekingen kom først, deretter vinking og klapping tilslutt..

Skrevet

Min begynte å klappe da han var ca 6,5 mnd, men jeg vet ikke noe om hva som er vanlig. Han har ikke gjort noen av de andre tingene enda.

Skrevet

Her begynte lillemor å klappe da hun var 9 mnd og 1 uke. Begynte å vinke med hånden noen uker etterpå, men det var først da hun var ca 10,5 at hun begynte å gjøre det mer bevisst (når vi sier hade og vinker).

Peke har hun vel i grunn ikke begynt med ennå - er nå straks 11 mnd.

Og i samme kategori (?) - viste hvor stor hun var da hun var ca 8 mnd.

Tror ikke du har noen grunn til å stresse ;-)

Skrevet

Min er 9,5 mnd. Hverken klapper eller vinker.

Skrevet

Her begynte han og klappe da han var ca 5,5 mnd, nå er han 6 mnd og klapper bevist og er mye flinkere enn da han begynte :)

Skrevet

Klappet og vinket når han var 6,5 mnd. Veldig flink med finmotorikken, derimot ikke så god på å rulle rundt og "bevege seg"

Skrevet

Mini her vinker, og begynte med det rett før hun ble 7 mnd. Hun verken peker eller klapper (og har ikke vist noen intr for det overhodet). En annen mamma sa at de ofte lærer å enten vinke eller klappe, og at det så kan ta lang tid før de lærer det andre. Vet ikke om dette stemmer, men det stemte i hvert fall med oss to. Min vinker, og klapper ikke- hun sin baby klapper, men vinker ikke.

Skrevet

Min jente på 9 1/2 mnd klappet for første gang nå på lørdag! Nå er det det store glansnummeret! Så utrolig søtt<3 Vinke har hun gjort noen uker. Ikke no peking foreløpig;)

Skrevet

Leser at de fleste barn klarer dette når de er like gamle som min (9mnd), men her er det ingen klapping, vinking eller peking.. Ser helt uforstående ut når jeg driver med dette, he, he. Dvs hun peker jo, men ikke på ting, og skjønner ikke hva jeg mener når jeg peker. Klapping og vinking gjør hun ikke. Er hun sen eller er dette vanlig?

Min er 7,5 mnd nå og hun klapper som bare det, og skjønner at klappe betyr å klappe. Hun sier appe selv, og klapper glad når jeg sier klappe. Hun vinker også, på en søt måte. Peke gjør hun vel også, eller strekker seg mot eller hva en skal kalle det. Hun har gjort dette noen uker, når en av dem kom så har hun liksom skjønt dette med å lære seg nye triks ser det ut som.

Skrevet

Jenta mi er nå 11 mnd. Begynte å klappe når hun var 8 1/2 mnd. Begynte å vinke ca en mnd senere, men skjønner ikke hvilke situasjoner hun skal gjøre det, hun hermer bare etter oss.. Nå siste uken er hun begynt å peke litt også.

Ingenting har kommet av seg selv da, vi har øvd en del. Nå er vi begynt å øve på å si ha det og vinke samtidig, av og til gjør hun det, andre ganger ikke. Men hun skjønner nok ikke kombinasjonen her heller på en stund enda.

Hun er langt tidligere ute en broren, han var godt over året når han klappet, og enda eldre når han vinket. Men han var gjerne tidlig med å peke, det kan jeg ikke helt huske.

Skrevet

Min begynte å klappe, men glemte det igjen da han lærte seg å vinke. Har vinket bevisst til hadet et par mnd. Har siste uken klappet litt igjen, men bytter gjerne på å vinke og klappe (hurra! nå skal du gå!). Peker ikke og skjønner ikke hva andre mener med peking. 10 mnd.

Skrevet

Ha, ha..skrev innlegget i går, og i dag har hun vinket non-stop og synes det er fantastisk morsomt virker det som...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...