Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Hei, lurer på om det er mulig å forebygge strekkmerker? Helt rasjonelt tenker jeg at det sikkert på må være noe genetisk, men jeg klarer liskom ikke la være å prøve å gjøre noe for å forhindre det - om ikke annet for at det kanskje hjelper psykologisk. Gikk i går til innkjøp av Dr.Greve strekkmerkekrem - fikk kjøpt på apoteket. Det står at det er dokumentert effekt, men jeg sliter litt med å tro på det. Noen som har efaringer eller som kan anbefale noen produkter?
hennipenni Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Det sies jo at det er ingenting som kan forebygge strekkmerker. Det er genetisk. Selv har jeg en del strekkmerker på pupper,lår og hofter etter ungdomsårene, som egentlig ikke gjør meg noen ting. Men skal allikevel gjøre mitt beste for å forebygge strekkmerker i graviditeten. Jeg skal iallefall gå til innkjøp av en olje som forebygger strekkmerker som de har på Boots apoteket. Nourish oil heter den. Er verdt et forsøk vil nå jeg si
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 man kan vel kanskje forebygge til en viss grad med fete kremer, men blir huden strukket nok så kommer de uansett.
blid frøken :) Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal tro. Min mor og søster fikk en del strekkmerker når de gikk gravide, men jeg fikk ikke et eneste ett ved forrige graviditet. Jeg brukte ingen kremer unntatt at mannen min måtte smøre ryggen min med vanlig fuktighetskrem hver kveld fordi jeg alltid begynner å klø på ryggen når jeg er gravid Nå krysser jeg fingrene for at merkene holder seg vekke denne gangen også xxx
KajaBB Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har en olje fra Elemis som Victoria Beckham sverget til, men den funker ikke i det hele tatt på meg, og jeg har snart strekkmerker oppå strekkmerker! Det fins ikke bevis for at noen kremer eller oljer funker, uansett hvor mye fukt de gir. Noen er bare uheldige
Tira Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Jeg kjøpte to forskjellige antistrekkmerkekremer. En fra bodyshop og en fra oriflame.... Jeg smurte meg 3-4 ganger daglig fra ca uke 15. Magen min er helt ødelagt av strekkmerker! Jeg visste ikke at de kunne være så stygge. Huden henger som ei lefse nesten og har blågråe striper fra ca 4 cm over navelen og ned. Fargen vil blekes, men huden må jeg nok leve med med mindre jeg blir rik en dag... Gikk ikke opp i vekt stort mer enn snittet heller, men er jo veldig kort da og da vokser jo babyen "utover" siden det ikke er plass inni... mulig det gjorde utslaget, men hva forebygging av strekkmerker angår vil jeg nok si at enten får du de eller så får du de ikke. Skader ikke å smøre seg, men jeg tviler på om det har noen effekt annet enn at du slipper å klø etterhvert som huden strekker seg...
benelen Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Sist svangerskap tok jeg tran hver dag og jeg fikk ikke et merke. Og flere av damene i min familie ser ikke ut etter at de gikk gravid. Det kan jo være tilfeldig, men jeg har tenkt å slurpe tran denne gangen også jeg!
tutster Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Dette er hormoner som bestemmer om de kommer eller ikke.. Jeg fikk ikke et strekkmerke sist og håper for guds skyld jeg slipper denne gangen å:-)
Nostalgia Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Jeg smurte meg inn med oljer og kremer men det kom en hel haug med strekkmerker to dager etter terminen ( gikk 14 dager over)
b77h Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har strekkmerker på hofter og pupper fra puberteten - og var så redd for å få på magen v forrige svangerskap. Jeg brukte Erbavivas olje mot strekkmerker og den var supergod og behagelig (og økologisk). Og fikk kun et mikroskopisk strekkmerke... Men hva som gjør hva er jo ikke godt å si. Tror det også er viktig å smøre kroppen invendig m gode oljer (linfrøolje og olivenolje eks).
KFL Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Bodybutter fra Bodyshop hjelper Fete kremer med mye olje. Brukte det i siste svangerskap og fikk ikke et eneste strekkmerke
lin.-80 Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 ingenting hjelper! For de er underhuden som sprekker. Jeg sausa meg inn i alt som jeg fikk tak i men fikk enormt med strekkmerker over alt! De beste er bruke naturlige kremmer som ikkje inneholder for mye psrfyme å kemikalier men dette er bare for å holde huden myk. Jeg angrer på alt eg smurte på meg i desperasjon for å ikke få strekkmerker, hadde eg vist jeg fikk uansett hadde jeg garantert ikke brukt så mye kremmer oljer som liksom skulle hjelpe. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå