cindy85 Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 mannen min har en datter fra før,hvor stor sjans er det for at vi får samme kjønn når vi bir gravide?
cindy85 Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2012 ok så det har ingen innvirkning,at han har en datter fra før?mener å ha hørt det men er ikke sikker:)
_JuNi_ Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Kan jo hende, men tror ikke det er noe fasitsvar på slike ting. Veldig mange par som får to-tre gutter etterhverandre, og til sist en liten jente. Har vel mer med hvilke sædcelle som kommer inn. Men tror det er noe sånn at guttesædceller svømmer raskest, men holder ut kortest (noen ting endrer seg aldri ), mens jentesædceller er senere men holder ut mye lengre. Men ta det med en klype salt
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Mannen min hadde en datter fra før, og vi fikk en jente sammen. Men nå skal det nevnes at jeg også hadde en datter fra før, uten at jeg vet om det har noe å si da, har hørt at det er mannen som bestemmer kjønnet.. Vi prøver nå på vårt 2 felles barn sammen, og sattser på enda en jente:-)
mei87 Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Tidligere barn sier ingenting om sannsynligheten for neste. Sædcella bestemmer, om den er x eller y. Som juni sier, y (gutt) er en litt lettere celle og svømmer av den grunn raskere. Tallene jeg har hørt er 51% sjanse for gutt og 49% for jente. Liten forskjell med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå