Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Hei dere. Jeg tenker på Ingolv... Jeg syns det er et koselig navn som jeg har gode minner i forhold til. Oppkalling er et argument, og det passer godt til søstrenes navn som også er litt gammeldagse, tunge og "sære". Og etternavnet som er skikkelig rotnorsk. Hvordan ville dere uttalt det? Med v eller f? Hva slags assosiasjoner har dere til navnet?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Jeg ville ha uttalt det med f...Må bare si at jeg synes ikke det er noe pent navn:(
sommertiara Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Ingen assosiasjoner kan knapt huske å ha hørt det før. Jeg ville uttalt det med f, det er vel det som er riktig? Ville også skrevet det med f, føles mye mer naturlig, men dersom det er oppkalling skjønner jeg at dere ikke vil det.
Nyttårs barn Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 synes det er et stilig navn. Ingvald er også i samme gata.
Hocapontas Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Jeg liker det! Jeg uttaler det med F, men ville skrevet det med V. Samme med Thoralv - uttales med F, ser best ut med V.
Suebird Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Uttaler det med f. Når det er sagt så synes jeg det er et litt sånn tullenavn, selv om det er et gammelt navn. Jeg skal ikke utbrodere hva jeg tenker om det, men det gir ikke positive assosiasjoner ihvertfall - heller negative karakteristika. Beklager.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Assosierer det med en tidligere nyhetsoppleser på dagsrevyen på nrk, som het Ingolv Håkon Teigene. Helt greit navn, jeg ville ikke brukt det. Uttales med f.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå