Ele Skrevet 18. mars 2012 #1 Del Skrevet 18. mars 2012 Hei dere, Skriver litt syting her for å lette litt på trykket. Nå skulle jeg egentlig vært klar til å sette inn et av mine 8 perfekte fryseegg... Men neida, jeg var jo i den runden på st olavs som får destruert sine egg... Jeg har lagt litt lokk på det siden jeg fikk vite det på forrige torsdag, gråt en dag, også har jeg liksom vært litt nummen. Bortsett fra litt mer irritert på jobb og jeg har ikke fått sove. Nå har vi vært prøvere i snart 3 og et halvt år, det føles som en mannsalder. Vennepar etter vennepar har glidd ut av livene våre i det de får barn og heller vil være sammen med andre som har barn. Vi har egentlig bare et vennepar igjen nå som vi kan virkelig være sammen med, dra på hytta med, reise med osv. De starta prøvinga i høst, men etter en måned sa de at de hadde slutta å prøve, for hun skulle slanke seg først i frykt for diabetes. I går fortalte hun at de er gravide... Jeg bli litt sjokka, jammen dere prøvde jo ikke! Jeg var helt uforberedt! Men det var ikke helt sant, det å ikke prøve betyr visst å ikke bevisst følge med eggløsning, men fortsatt ha sex uten prevensjon?? Jeg var helt uforberedt å det er så nedtur for meg, ikke fordi det ikke er fint for dem, men jeg har vært gjennom dette før, de sier det ikke forandrer noe, men så kommer babyen åsså blir vi aldri invitert dit igjen. "Jammen dere vil vel ikke være med i parken på en lørdags formiddag??" Neivel da, det er jo enten det eller å ikke ha venner mer da... Uansett, det er nå det skyller over meg, SATANS egg-kasting, det er bare ikke greit!! Jeg gir faen i hvem sin feil det er, DET ER BARE IKKE GREIT!! Også fikk jeg ikke starte opp i denne syklusen, for de hadde ikke tid. Også fikk jeg ikke neste syklus, for da fikk jeg kanskje mensen i påska og da var det ingen der til å si når jeg skulle begynne på sprøytene! I alle dager, den var tynn!! Jeg prøvde lenge å overtale, at det måtte det da gå an å løse, men NEIDA! Ikke bare det, men på første forsøk fikk jeg bare ett befrukta egg. Hadde langt regime. På neste hadde jeg kort og gikk på Elonva og fikk 9 flotte befrukta egg! Yes tenkte jeg, nå har vi funnet komboen som funker!! Men denne gangen fikk jeg beskjed om at jeg får ikke samme igjen, fordi de vil ikke at jeg skal ha så mange egg... JEG BLIR Så SINT! Jeg skal få igjen det forsøke jeg hadde, jeg skal ha 9 egg, om jeg ikke får fryse-egg denne gangen så kommer jeg til å prøve å høre med en advokat om vi har noen rettigheter. Det føles som om hjertet mitt har fått et skikkelig trynespark, og for å være ærlig gidder jeg ikke å reise meg igjen akkurat nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919631-deprimert-hjertet-mitt-har-f%C3%A5tt-bank/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
monky Skrevet 18. mars 2012 #2 Del Skrevet 18. mars 2012 åååå kjære deg, får vondt i hjertet for deg! så urettferdig!!!! jeg har litt lik situasjon som deg i forhold til dette med venner, har ingen igjen uten barn og mange har fått to.. venninner av meg som aldri treftes uten meg før, har "funnet hverandre" nå som de har barn og gjør mange koselige ting som jeg ikke lenger er invitert med på... det gjør vondt! men dette med egga.... jeg har jo ikke opplevd det så kan bare prøve å forstå.. JæVLIG fortvilet situasjon!!!! håper håper det lykkes for dere neste gang!! jeg hadde kun ett egg selv, så forstår at jakten på gull blir mer nervepirrende i videre runder... jeg skulle ønske jeg kunne trøste deg, men vet jeg ikke kan. ønsker deg uansett all lykke og en spire som klorer seg fast i magen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919631-deprimert-hjertet-mitt-har-f%C3%A5tt-bank/#findComment-144088341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bamby Skrevet 18. mars 2012 #3 Del Skrevet 18. mars 2012 Forstår din harme Ele! jeg hadde følt det likt, så urettferdig med ødelagte egg og ikke komme i gang!!! forstår og vansken med fullt ut glede deg på din venninnes skjebne! Jeg har vel ikke så mange trøstende ord annet enn å si at det kan snu så fort!!! plutselig er det deg som er "uventet" gravid! Kanskje koble ut litt.. du er enda ung, det er ett stort + det må du ikke glemme! Hold humøret oppe, men har du dårlige dager tillat deg ha dem, få det ut, de hjelper komme oppå igjen sterkere og klar igjen Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919631-deprimert-hjertet-mitt-har-f%C3%A5tt-bank/#findComment-144088465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 18. mars 2012 #4 Del Skrevet 18. mars 2012 Når det gjelder egga dine Ela så kan eg ikkje forestille meg engang hvordan du har det men jeg hadde nok vert litt bitter tror eg. Når det gjelder venniner som er gravide eller med barn så forstår eg så godt hvordan du har det. I går var eg i 30 års dag der 80 prosent var gravid og i tillegg viste kroppen meg fingen rett før eg sko gå me at eg begynte å spotte og i dag tidlig lignende mens blødninger men ikke noe mer enn om morgenen. Det får jeg hver syklus så er ikke festeblødning ... God klem te deg !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919631-deprimert-hjertet-mitt-har-f%C3%A5tt-bank/#findComment-144088476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ele Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mars 2012 Sukk, det er godt å få litt sympati fra noen som faktisk forstår! <3 Jeg veit faktisk ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom dette uten dere jeg altså! Jeg har mange i livet mitt som føler med meg, men ingen som forstår hvordan dette føles... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919631-deprimert-hjertet-mitt-har-f%C3%A5tt-bank/#findComment-144088986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 20. mars 2012 #6 Del Skrevet 20. mars 2012 Ele: en stooooooor klem til deg, og alle dere andre som også opplevde å få kasta egga på grunn av denne feilen! Kan ikke si at jeg forstår dere fullt ut, men kjenner litt til følelsen da vi satt med frykten for hva som ville skje med eggene våre da de snakket om å legge ned fertilitetsseksjonen på St.Olavs i 2006. Vi kjempa med nebb og klør. Så ikke dumt det du skriver om å ta kontakt med advokat. Og dette med gravide venner er bare helt forferdelig mange ganger! Jeg har hatt lyst til å slå til noen, rømme fra virkeligheten og ikke vise meg ute. Faktisk så lot jeg være å ta telefonen en periode når noen av de gravide ringte......... Men som en skriver over her. Plutselig, og kanskje før du aner det, er du også gravid. Jeg har nå to flotte unger som ligger og synger i hver sin seng nå, og en liten spire i magen. Alle er "rett i koppen" som vi kaller dem (ICSI), så veien har vært kronglete for oss også........ Håper du også får oppleve dette! Stå på for å få forsøk så snart som mulig, det er mye terapi i det. Og ikke minst, om dere klarer det hjelper det ofte å være åpen om at en ikke klarer å få barn på egenhånd. Trenger ikke si noen om når en har forsøk, men at en ikke får det til på egenhånd hjelper ofte. Og jammen kan en ikke bli overrasket over hvor mange som faktisk sliter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919631-deprimert-hjertet-mitt-har-f%C3%A5tt-bank/#findComment-144095263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå