Gå til innhold

så leei kvalmen......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er noe herk!! Kvalmen kom til meg i uke 8, og har nå virkelig stått på for fullt i 2 uker. Er heldigvis litt opp og ned hver dag, men utrolig slitsomt når det står på som verst. Blir utrolig kvalm hver gang etter jeg har spist i det siste. Ekkel følelse, eneste som hjelper er cola eller søvn. Håper kvalmen forsvinner straks jeg er passert uke 12!

Godt det er flere av oss!! Er på randen selv. Har hatt det siden uke 6 og er nå i uke 10. Har vært sykemeldt i 2 uker. Kvalm, kaster opp og trett. Føler meg konstant uvel! Jeg kjøpte også sånne armbånd, men null virkning her. Ble deppa for jeg hadde så troen på de, men jeg får håpe det ikke er lenge igjen. Lengter etter et liv med energi, fritt for kvale og oppkast!!! :)

jeg har prøvd; seaband, akupungtur to ganger uke, tar ingefærtabbeletter er sykemeldt, sover mye, spiser ofte..... ingen ting hjelper.... blir bare helt sprø egentlig, har ett barn fra før å var like dårlig da så jeg burde jo vite hva jeg gikk til:( men dette er uansett siste gangen for dette er tortur når det varer så lenge.. har veldig sympati for dere i samme båt:)

Annonse

Samme her. er bare 7+1 og kvalm hele dagen. Prøver alle kjerringråd, men det er ikke mye som hjelper. Jeg jobber fult, men har sagt fra til lederen min at jeg er gravid. Sist jeg var gravid var jeg dårlig til uke 15, og det virker som om det blir mye det samme nå. har hatt et pr dager hjemme og ser at dersom denne uka blir lik den forrige så bærer det avgårde til legen. Sist var det lederen min som gav meg marsjordre om å ta ut sykemelding. Vet ikke hva som var størst nederlag... hehe å bli sykemeldt eller få beskjed på jobben om at det var på tide...

Kvalmen slo inn her rett før uke 7 startet. Det er verre enn sist jeg var gravid, men da gikk det jo galt.

Trøster meg med at det må være en livskraftig spire, og drikker ingefærte og cola.

Saltstenger og salt lakris hjelper litt.

Det føles i grunn ut som jeg har vært kvalm lenger enn en liten uke.. :P heldigvis har jeg ikke kastet opp enda!

Jeg gikk til akupunktur sist, det gjør jeg ikke nå.

Annonse

Kvalmen kom her også i uke 9.. Er egentlig ikke så veldig kvalm, mest småkvalm, men går hele tiden og føler jeg skal kaste opp (og kaster opp mye også).

Forrige sv.skap kom kvalmen i uke 5-6, og da var jeg mye mer intenst kvalm (men kastet opp lite), så er egentlig bedre denne gangen ;-) Bedre å spy enn å være intenst kvalm, faktisk..

God bedring, jenter!!! <3

Æsj, har allerede kastet opp 1 gang og er bare 5 uker på vei:( De 2 andre graviditetene har jeg kastet opp i 8 mnd og vÆrt kjempetynn i midten av svangerkapet. Er så redd for at jeg skal bli sengeliggende igjen, pleier å bli det fra ca uke 8. Epler og salt lakris er foreløpig noe som virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...