Gå til innhold

Hvor mye tjener en kontormedarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startlønn osv... noen som vil dele? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Kontormedarbeider er da et veldig vidt begrep. Hva slags bransje er det, og hva går arbeidoppgavene ut på?

Skrevet

Jeg har 30 000 i mnd. Lite erfaring. Jobber med hr.

Skrevet

30 000 brutto?

Hva er hr??

Skrevet

Det må jeg si var en svært lav lønn til å jobbe med det- med mindre du var sekretær og er i begynnelsen av tyveårene, men det kommer naturligvis an på flere ting også. Jobber du privat eller offentlig, i Oslo eller andre steder i landet, hvor mange års erfaring har du fra arbeidslivet, og hvor mange år fra andre kontorstillinger? I Oslo ligger lønnen ca 50 000 over resten av landet, og privat sektor er naturligvis bedre lønnet.

Her har du lønnsnivå i en tilsvarende stilling i Oslo kommune:

STILLINGSBESKRIVELSE

Utlysningssak nr. 0173281. Fast fra 1.4.2012. 100% stilling. Lønn kr. 467 200 - 502 400 pr. år.

I Avdeling administrasjon, personalenheten er det ledig 100 % fast stilling som personalkonsulent.

Arbeidsoppgaver:

- Saksbehandling/saksutredning

- Rådgivning/veiledning overfor bydelens linjeledelse

- Helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid (HMS) og Inkluderende arbeidslivs arbeid (IA)

- Mangfold- og likestillingsarbeid

- Statistikk og rapportering

- Stillingen kan også bli tillagt andre oppgaver

innen avdelingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner:

- Relevant høyskole-/universitetsutdanning - gjerne juridiske fag i utdanningen

- Relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling

- Kunnskap om aktuelt lov- og avtaleverk

- Gode IT-ferdigheter

Skrevet

50 000.- for kontormedarbeider hørtes sykt mye ut...Det er vel mer en lederlønn i området hvor jeg bor. Tror ikke det er vanlig med så mye.

Annonse

Skrevet

Det må jeg si var en svært lav lønn til å jobbe med det- med mindre du var sekretær og er i begynnelsen av tyveårene, men det kommer naturligvis an på flere ting også. Jobber du privat eller offentlig, i Oslo eller andre steder i landet, hvor mange års erfaring har du fra arbeidslivet, og hvor mange år fra andre kontorstillinger? I Oslo ligger lønnen ca 50 000 over resten av landet, og privat sektor er naturligvis bedre lønnet.

Her har du lønnsnivå i en tilsvarende stilling i Oslo kommune:

STILLINGSBESKRIVELSE

Utlysningssak nr. 0173281. Fast fra 1.4.2012. 100% stilling. Lønn kr. 467 200 - 502 400 pr. år.

I Avdeling administrasjon, personalenheten er det ledig 100 % fast stilling som personalkonsulent.

Arbeidsoppgaver:

- Saksbehandling/saksutredning

- Rådgivning/veiledning overfor bydelens linjeledelse

- Helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid (HMS) og Inkluderende arbeidslivs arbeid (IA)

- Mangfold- og likestillingsarbeid

- Statistikk og rapportering

- Stillingen kan også bli tillagt andre oppgaver

innen avdelingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner:

- Relevant høyskole-/universitetsutdanning - gjerne juridiske fag i utdanningen

- Relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling

- Kunnskap om aktuelt lov- og avtaleverk

- Gode IT-ferdigheter

Dette er jo konsulent, og slett ingen kontormedarbeider...

Skrevet

Ganske stor forskjell på en konsulent og en kontormedarbeider da!

En kontormedarbeider i bedriften jeg er ansatt i flytter papirer, tar telefonen, arkiverer litt, sørger for at riktige skjemaer kommer til riktig person, sjekker fakturaer osv. De tjener vel i snitt litt over 300.000,- i året.

Skrevet

Hi skriver at hun er kontormedarbeider med HR som sitt arbeidsområde.

I det private kunne denne stillingen like gjerne vært klassifisert som kontormedarbeider som konsulent, avhengig av hvor mange de er som jobber med det samme, og hvilke rapporteringslinje hun har.

Og i det offentlige så er kontormedarbeider enten definert som sekretær, konsulent, førstekonsulent eller spesialkonsulent. På middels- høyere nivå: Rådgiver og seniorrådgiver.

Kan gjerne høre din definisjon på kontormedarbeider versus konsulent... ;)

Skrevet

Ganske stor forskjell på en konsulent og en kontormedarbeider da!

En kontormedarbeider i bedriften jeg er ansatt i flytter papirer, tar telefonen, arkiverer litt, sørger for at riktige skjemaer kommer til riktig person, sjekker fakturaer osv. De tjener vel i snitt litt over 300.000,- i året.

Hva mener du med flytter papirer..? Det høres uansett ut som en latterlig lav lønn selv til å være assistent/ sekretær som er stillingen du beskriver. Snittlønn for en kontor/ administrasjons/ økonomi- medarbeider på 30 år er i følge min tariff 450 000...

Skrevet

Kontormedarbeider er bare et samlebegrep som omfatter de fleste som jobber administrativt med kontorrelaterte oppgaver og kan omfatte alt fra sekretærer til personalkonsulenter og førstekonsulenter.

Skrevet

Kontormedarbeider er bare et samlebegrep som omfatter de fleste som jobber administrativt med kontorrelaterte oppgaver og kan omfatte alt fra sekretærer til personalkonsulenter og førstekonsulenter.

Nettopp #11. Du har forstått det.

I min bedrift hadde en tidligere ansatt med tittelen kontormedarbeider 500 000 i året.

Skrevet

500 000 hørtes bra ut :-) Den jobben vil jeg ha!

Jeg jobber som mellomleder i kommunen, har universitetsutdannelse og mange års erfaring.

Jeg har det administrative ansvar og er nærmeste leder for 16 personer, i hovedsak består hverdagen min kontorarbeide, planlegging, møter og et stort skjemavelde.

Jeg tjener 460 000

Konsulenten hos oss, som sitter i resepsjonen, tjener 380 000. Hun har sykefravær registrering, mottak, post, arkivering, produsering av dokumenter, ansvar for offentlig anskaffelser, IKT osv. Hun har også lang erfaring

Annonse

Skrevet

30 000 brutto?

Hva er hr??

brutto ja.

hr er human resource, altså personal

Jeg jobber med lønn, pensjon,forsikring,fravær, sykepenger, hms osv.

Er en vanlig kontormedarbeider på gulvet uten kontorerfaring.

Har jobbet 5 år i firmaet med drift så kjenner systemet så derfor fikk jeg jobben.

Skrevet

I det private kunne denne stillingen like gjerne vært klassifisert som kontormedarbeider som konsulent, avhengig av hvor mange de er som jobber med det samme, og hvilke rapporteringslinje hun har.

Og i det offentlige så er kontormedarbeider enten definert som sekretær, konsulent, førstekonsulent eller spesialkonsulent. På middels- høyere nivå: Rådgiver og seniorrådgiver.

var ikke hi som skrev at hun jobber med hr.. det var meg

jeg er ansatt som medarbeier, har ingen kontorerfaring før denne jobben. ingen lederansvar. så da sier det seg selv at jeg ikke får en halv mill i året:)

Skrevet

Jeg har tittelen logistikkonsulent og fikk startlønn på 370 i prøveperioden.

Skrevet

Fy flate for noen lønninger enkelte kontormedarbeidere her casher inn, da! 480 - 500' fort vekk jo!

Og hva tjener så en adjunkt med tilleggsutdanning og lassevis av ansiennitet, tror dere? Skarve 440'...

Skrevet

var ikke hi som skrev at hun jobber med hr.. det var meg

jeg er ansatt som medarbeier, har ingen kontorerfaring før denne jobben. ingen lederansvar. så da sier det seg selv at jeg ikke får en halv mill i året:)

Dere er visst to her som jobber som omtrent det samme. Hva slags jobberfaring og utdannelse har du fra før da #17? Det kommer jo naturligvis også an på dette. I tillegg så skrev jeg som sagt at lønnsnivået i Oslo ligger ca 50 000 over andre steder i landet, så det er på ingen måte uvanlig med over 450 000 pr år her. Men har du ikke høyere utdannelse, har jobbet i få år generelt og er uten erfaring fra kontor fra før, så vil nok lønnen være en del lavere ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...