Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forsto det på legen at det kostet 15000kr, er det pr forsøk.? å er det uten medisinene? Hvorfor skal det være så dyrt?? Synes også det er synd man bare får 3 forsøk, for si at man på forsøk 1 ikke får ut egg, på forsøk 2 får man ut egg og d blir befruktet men det vil ikke bli værende, å på forsøk 3 blir man gravid men kanskje får en SA i uke 11. Da har man brukt opp di 3 forsøka da?? Er det sånn det fungerer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919520-hva-koster-et-ivf-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

15000 er egenandel for medisiner for tre forsøk. Det er også egenandel på 1500 pr forsøk. Et forsøk teller ikke før de setter tilbake befruktet egg i livmorhule. Blir du ikke gravid eller mister føre uke 26 i svangerskapet kan du fremdeles benytte deg av resterende forsøk. Frys er bonus og teller ikke noen sted.

Det teller når man har satt inn befrukta egg uansett utfall. Men mister du etter uke 26 regnes det som at du har fått et barn og du mister alle rettigheter på flere forsøk selv om det var forsøk nr en. Ev starter du på nytt med søskenforsøk.

Annonse

Vi har ikke krav på 3 forsøk heller.Hvis legen mener det er liten sjangse for å lykkes så kan de avslutte hele behandlingen. Dette skjedde med meg.1.forsøket ble avbrutt siden jeg ikke reagerte på medisinene (pga veldig lav AMH), og de vil ikke gi meg flere sjangser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...