Busy_bee Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Er det noen som har gode tips til ammeslutt? Jeg må en uke på kurs med jobb senere i år, så da regner jeg med at det betyr slutten på ammingen for vår del. Noe som kanskje er greit, men litt usikker på hvordan vi skal angripe dette. Mini er nå 13 mnd og ammes kun morgen og kveld og er veldig glad i det. De andre ammingene har gått veldig greit å slutte med, fordi han da har vist mindre og mindre interesse for måltidene. Men, disse to siste ammingene virker det ikke som han blir lei av, så da må jeg vel forberede meg på en liten kamp. Han kommer vel til å være 16-17 mnd når jeg skal reise, så jeg bør vel ta kampen noen uker før. Føler ikke det er rettferdig å la pappaen ta det mens jeg er borte. :-) Alle tips mottas med takk! :-)
Blabb00 Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Ikke noe problem å la far ta kampen når du er borte.. Faktisk det lureste som er.. Han lukter ikke melk og da er "problemet" borte
Busy_bee Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2012 Du har nok et godt poeng der. Bare ikke sikker på om jeg har samvittighet til å la ham ta det alene dersom det skulle bli fullstendig skjærings. :-)
lillenims Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Husk at det skjer mye på 3 mnd, så det er absolutt ingen grunn til å stresse noe med det enda iallfall Mange avvenner seg selv ved at interessen synker, om om det er i tråd med mors ønsker så er det jo bare å følge opp. Om pupp fremdeles er topp når det nærmer seg litt så kan du evt gå en tur ut under legging og la far ta seg av det helt alene. Pass på å forklare mini hva som skjer, de skjønner mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå