<3 januar 2012 <3 Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Hei hei:) Denne fødselshistorien kommer en del uker på etterkudd, men den kan kanskje uansett være nyttig for noen:) Jeg hadde termin 12.januar 2012, men ingenting skulle vise seg å skje på en god stund:) Jeg var på overtidskontroll 19. januar, en uke på overtid! Der tok de ctg måling, ultralyd, urinprøve, blodtrykk, blodprøve, kjente på magen osv:) Junior ble estimert til å veie 3800:) Vi fikk ny time lørdag 21.januar, for ny kontroll:) Og ettersom ikke noe hadde skjedd møtte vi jo opp til den:) Ny ctg, blodtrykk og urinprøve:) Det viste sammtrekninger, men de ble jo aldri verre:) hehe.. På morgenen gikk slimproppen, så nå hadde vi et håp om at kanskje ting skulle skje:) Når vi kom hjem fra kontroll gikk jeg tur med den ene hunden, og gikk så i dusjen:) Vi skulle nemlig i bursdag til lillebror til mannen min:) Mannen går så i dusjen.. Mens han er der går vannet mitt! Jeg rakk utrolig nok å få av meg buksa og kommet meg ut på golvet før flommen kom:) jeg hadde på et nattbind fordi slimproppen gikk enda... ekkelt!! Det sugde opp en del vann:) Jeg Ringte så føden, og fikk beskjed om å komme om et par timer med mindre det ble vondt! Sammentrekningene kjentes mer nå og de varte lengre:) Vi håpet noe var i gang nå Vi reiste til sykehuset for kontroll.. der var det da andre ctg på samme dag, og vi ble atter en gang sendt hjem!!! og avtale om å komme dagen etter for ny kontroll! Egentlig skal man jo nå settes i gang innen 24 timer etter vannavgang:) Vi tenkte at da slapp vi hvertfall reise enda en tur hjem! Jeg var jo nå ni dager på overtid! Lite skjedde... hadde sammentrekninger som var litt vonde, men ikke veldig! Og de tok seg ikke opp... Vi "rakk" avtalen dagen etter:) NY CTG igjen.. Alt fremdeles bra med beibi!, men igjen ble vi sendt hjem!!!! Fordi de hadde ikke noe lyst å sette meg i gang sånn i to tida på en søndag! :S Så vi fikk avtale om igangsetting dagen etter, altså mandag 23. januar kl 09.00! Var nå en smule oppgitt... Men vi måtte jo reise hjem og håpet at ting skulle ta seg opp! Men neeeeijda.. Vi rakk igangsettingen:)! Jeg ble undersøkt av lege og fikk gel! Denne underøkingen synes jeg gjorde fryktelig vondt!! Det var fordi jeg ikke var moden.. mormunnen var veldig stram og vendte bakover... Lå med gel og ctg en time.. før vi fikk lov å gå i kantina å spise litt! Riene begynte å bli vondere nå! Så vi spiste fort:) hehe.. ca kl 12 undersøkte jordmor meg for å sjekke om riene var noe effektive eller ikke.. De var ikke særlig effektive, og undersøkelsene gjorde drit vondt...! Det var fordi jeg var så umoden og fordi de måtte så langt oppi der for å få undersøkt meg! Etter undersøkingen ble riene en god del tettere og vondere! Jeg fikk akupuntur for å prøve å hjelpe kroppen min litt til å modnes:) Jeg var fremdeles bare 2 cm åpen, og veldig stram! Etter en stund med nåler orka jeg ikke mer, riene var vonde for!! Jeg trengte noe mot smertene;) Fikk to ibux forte eller noe slikt:) ! Jeg ble utålmodig.. det kjentes ut som om jeg hadde rier i ett sett! Jordmor sier at vi går inn å får litt lystgass;) Det hjalp litt, men jeg ble jo helt ør! Lege og jordmødrene ville sette på scalp på beibiens hode for å få bedre oversikt over hjertelyden! Rett før vaktskifte skulle de gjøre det... haff... sier ikke mer enn at det var jævlig vondt! 3 cm åpning, men stramt.. jeg fikk veldig mye lystgass og endelig fikk de festa den på hode til junior! Da var klokken ca 15.. jeg lå i en lystgassrus til ca halv fem.. jeg spurte da om jeg kunne få epidural... for jeg ville ikke være sååååå fjern og synes ikke det hjalp så mye på smertene.. klokken fem kom epiduralen og jeg skal si deg det var herlig!!! Det å få den var så godt og jeg merket ikke at de satt den omtrent! jeg var fremdeles 3 cm åpen... men nå ble jeg meg selv igjen:) og vi spiste litt;) Mannen min synes nok at epiduralen var like god som jeg for han synes det var ille å se meg ligge med mye smerter og nesten ikke kontaktbar..Vi spiste og hvilte oss til ca kl nitten, da kom jordmor for å sjekke meg.. Jeg grua meg.. for ville ikke at det skulle gjøre vondt! men det gjorde ikke vondt lenger:)! Jordmora kom med en gledelig beskjed, det var så og si klart for å presse! Jeg skulle si i fra når det kjentes ut som om jeg måtte på do! ca halv åtte sa jordmor at jeg kunne bare trykke lit for å kjenne hvordan det føltes:) Jeg kom over i fødeseng ca kvart på åtte, og begynte å presse aktivt for å få beibi ut! kl 20.07 kom Ludvik Elias ut:) Pressingen gikk fint og jeg revnet bare litt:) Han var 50 cm lang og veide 3395 gram:) mindre enn forventet og godt var på en måte det:) nå er ha 8 uker snart og tiden har bare flydd:) Vi har det veldig bra omvetningen til å bli foreldre har gått bra og det føles som om vi alltid har vært foreldre på et vis;) Jeg synes fødselen gikk bra:) det var to tre timer som var jævlige og undersøkelsene gjorde vondt... men det hadde jo sin forklaring... så jeg synes det gik veldig bra:) jeg var frisk og opplagt etter fødselen om man kan si det:) hehe... lykke til alle sammen som venter å venter:)
babylykke2 Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Gratulerer så mye med prinsen . Syns det er veldig fint at du skriver om din fødsel, liker å lese hvordan det har gått for andre. Er selv gravid med nr 2, men er jo ikke sikkert fødselen blir lik. Kos deg i barseltiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå