Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Har 6 dager til termin, og helt siden uke 36 (!) har jeg fått nesten daglige meldinger fra familie om det skjer noe.. hallo, dere får vite det når babyen er født! Jeg synes jo denne ventetiden er slitsom fra før, og babyen kommer ikke noe fortere selv om en maser. I går var jeg på besøk noen timer og mamma hadde sendt en melding som jeg ikke svarte på fordi jeg ikke så den. Så får jeg enda en melding hvor det stod: er dere på sykehuset nå, skjer det noe?? Slik har hun holdt på siden uke 36.. hun har fått alle sine før termin så hun er sikker på at denne kommer før, selv om jeg fikk 5 dager over sist.. hvorfor skulle denne kommet lenge før.. Kommer til å bli slitsomt hvis jeg må gå lenge over:(
Vogndilla Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Nei heldigvis har jeg ikke opplevd dette, stakkars deg! Du får jo bare si ifra til alle som maser at de skal kutte ut, det er jo tortur.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Synes du kan si til din mor at hun ikke må mase så mye på deg og at det er slitsomt for deg! Til andre du ikke kjenner like godt trenger du ikke å svare, eller bare svare et standard kort men vennlig svar på ren rutine og så glemme maset. Vi ga ingen beskjed før barnet var født. Du har nok med å tenke på deg selv om du ikke skal måtte svare for andres utålmodighet hele tiden. Lykke til (gikk 8 dager over)
Leirha Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 KJenner meg veldig igjen fra sist svangerskap. Vurderte å si en termin dato 14 dager seinere, bare for å slippe noe av maset. Som hos deg begynte maset så smått i uke 36, og jeg fødte ikke før 11 dager over termin.... Jeg var Så LEI AV MAS!!!! Jeg sluttet å henge på facebook, jeg sluttet å svare på meldoinger, slettet dem før jeg leste dem skikkelig, så lenge det begynte med noe som " SKjer noe" eller lignende. Ga klar beskjed at jeg ga beskjed når NOE skjedde.. Og jeg ga klar beskjed om at INGEN fill lov til å bli lei, utennom meg. Regner med å gå over termin denne gang også, har gjort det med begge tidligere, så jeg har gitt beskjed til folk at det er ikke noe som helst vits å begynne å mase før etter termin er overstått. For jeg blir bare irritert.
litekreativtbrukernavn Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Har fått et par av de... (mest at muttern osv blir hysterisk hvis jeg ikke tar tlf, eller jeg har forsøkt å ringe henne) Men svarer med en gang, veldig sarkastisk, "å ja, stemmer..det var noe jeg glemte å fortelle deg " Har også sagt at ingen får mld før jr er ute, og alt er bra! Er i uke 38 nå, og er forberedt på at det bare blir verre utover...
010808 og 200312 Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Kjenner meg veldig igjen!!!! Får nesten hver dag sms!! Har pågått i en uke++ , har termin på tirsdag. Har ei datter fra før så da er det ikke så lett å holde ting skjult da vi trenger barnevakt, vi kommer nok til å si ifra når det skjer om det ikke skjer veldig fort PSV, men virker ikke som om de stoler på at vi kommer til å si ifra.. Mamma har heldigvis ikke mast, hun er den som skal være barnevakt så hun er vel sikker på å få en tlf uansett;)
Trio? Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 He he sist gang så fikk jeg følgende "utbrudd" fra en små-nervøs bestemor; nei nå er jeg altså så lei av i vente! Det kom to dager FØR termin. Vel sa jeg: hva tror du JEG er da....??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå