Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går store deler av dagen og føler at golvet gynger. Lurer på om det har sammenheng med at jeg ammer. Noen her som ammer som kjenner på noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest isimagen
Skrevet

Jeg har vært mye svimmel etter fødselen. Årsaken var lavt jernnivÅ + at jeg drakk for lite. Lavt jernnivÅ er vanlig fordi man mister endel blod under fødsel og renselsen. Dessuten trenger man mer væske fordi kroppen produserer melk.

Ta en tur til legen Å fÅ sjekket jernnivÅet ditt, og ikke minst - husk Å drikke nok i løpet av dagen :)

Skrevet

Tipper at det blir bedre dersom du drikker mer. Ta et glass vann etter ammingen, så blir det nok bedre.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Dette er sikkert et litt rart svar, men jeg hadde det slik forrige gang jeg ammet. Og grunnen var rett og slett at jeg satt og tittet ned på barnet mens jeg ammet. Så det ble etterhvert en påkjenning for nakken.

Men hvis det fortsetter slik burde du nok ta en tur til legen for å sjekke om du eventuelt mangler noe.

Gjest peacock
Skrevet

Du må huske å drikke den mengde babyen drikker fra deg i tillegg til det du vanligvis drikker - i gjennomsnitt er det ca 750 ml. pr dag. Enig med de andre her; ta en tur til legen for en sjekk, da kan du om aldri annet utelukke at du mangler noe :-)

Skrevet

Jeg hadde/har det slik i forbindelse med amming. Det var vest ca 2 mnd etter fødselen. Holdt på å besvime en gang mens jeg ammet gutten.

Var hos lege og hadde veldig lavt blodtrykk og lav puls som faktisk ble symptomgivende. Drakk derfor mye vann, kaffe og lakriste for å få opp trykket, ble mye bedre i løpet av kort tid. Kan fortsatt få svimmelhetsanfall, spesielt hvis jeg har vært dårlig på å drikke.

Skrevet

Dette er sikkert et litt rart svar, men jeg hadde det slik forrige gang jeg ammet. Og grunnen var rett og slett at jeg satt og tittet ned på barnet mens jeg ammet. Så det ble etterhvert en påkjenning for nakken.

Men hvis det fortsetter slik burde du nok ta en tur til legen for å sjekke om du eventuelt mangler noe.

Det er faktisk ikke så rart. Dersom du ser ned på babyen kan du stivne til i nakken og få problemer med nakke, skuldre og rygg. Dersom det varer bør du nok gå til legen. Selv manglet jeg jern, som er veldig vanlig for gravide og ammende..

Skrevet

Takk for mange fornuftige svar :) Må innrømme at jeg kikker ned på babyen når jeg ammer ja, og jeg har vel aldri vært spes avslappa i skuldre å nakke heller. Og jeg har aldri vært flink til å drikke mye..Må vel skjerpe meg. Men skader ikke å ta en tur til legen heller sikkert.

Skrevet

Jeg hadde det helt likt som deg, men i tillegg fikk jeg pustevansker innimellom. Tok meg en tur til legen for å sjekke jernnivå o.l, Det viste seg at jeg var dehydrert. Jeg glemmer rett å slett å drikke. Alt ordnet seg når jeg begynte å drikke et stort glass vann før hver amming i tillegg til drikke til måltidene. Drikker heller ikke like mye te lengre da dette er vanndrivende.

Skrevet

Jeg har slitt masse med svimmelhet etter at jeg fødte for seks måneder siden. Var til legen for å sjekke div ting når snuppa var ca to mnd, og da hadde jeg ekstremt lavt folsyrenivå... Måtte da ta tillegg i tre mnd og så etterkontrolleres. Nivået har stabilisert seg nå, og svimmelheten har også blitt mye bedre i tillegg til at energinivået har gått opp. Googlet meg fram til at folsyrenivået kan bli lavt når man ammer, i tillegg til en del andre vitaminnivåer og sånt, så anbefaler at du tar en tur til legen og ber han sjekke litt forskjellig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...