Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Minstemann nærmer seg 5 måneder, og jeg er 38 år gammel. ALLE ble rimelig sjokkert da minstemann kom, og trodde vi var ferdige med småbarn... Flere i familien sa direkte at de ikke syntes vi skulle ha fått en til. Men jeg elsker å være mamma... Jeg har "gjort alt" som samfunnet forventer av meg. Har fått meg høyere utdannelse, inkludert en mastergrad fra utlandet. Jobbet for FN i en periode, reist og opplevd mye... Men det som slår alt, er en sen morgen med tre småtroll i sengen, muffinsbaking og lek en lørdag i hjemmet... Kjedelige meg? Kanskje? Har overhodet ikke lyst til å ut i jobb igjen, men skulle gjerne vært hjemme lenge. Synes tida går så altfor fort! Har veldig lyst på en til! Fornuften sier nei, men hjertet mitt skriker ja!!! Mannen min er 10 år eldre enn meg, og støtter meg i det valget jeg tar. Vet virkelig ikke hva dette ender opp med... Flere som tviler???
Cimorene Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Det er da sannelig ditt liv, så da må du gjøre hva du selv vil (og kan). Hvis man skal høre på hva alle andre sier, så kommer man i hvertfall ikke noe sted. Kall meg så kjedelig du vil, men jeg vil heller kose meg hjemme enn å klatre på K2.
magica fra tryll Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Minstemann nærmer seg 5 måneder, og jeg er 38 år gammel. ALLE ble rimelig sjokkert da minstemann kom, og trodde vi var ferdige med småbarn... Flere i familien sa direkte at de ikke syntes vi skulle ha fått en til. Men jeg elsker å være mamma... Jeg har "gjort alt" som samfunnet forventer av meg. Har fått meg høyere utdannelse, inkludert en mastergrad fra utlandet. Jobbet for FN i en periode, reist og opplevd mye... Men det som slår alt, er en sen morgen med tre småtroll i sengen, muffinsbaking og lek en lørdag i hjemmet... Kjedelige meg? Kanskje? Har overhodet ikke lyst til å ut i jobb igjen, men skulle gjerne vært hjemme lenge. Synes tida går så altfor fort! Har veldig lyst på en til! Fornuften sier nei, men hjertet mitt skriker ja!!! Mannen min er 10 år eldre enn meg, og støtter meg i det valget jeg tar. Vet virkelig ikke hva dette ender opp med... Flere som tviler??? Høres litt ut som meg det der... Følg hjertet sier jeg! Jeg ønsker meg nr 7,- da vil vi ha 4 småtasser:) Og jeg er 45. "Folk" kommer til å få sjokk! De er overbeviste om at den siste var et "uhell",-men neida...
Ønsker3gull Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er enig med de andre her. Det er ditt liv! Gjør som dere vil! Jeg vet vi også kommer til å få reaksjoner, fra flere hold.. men vet du.. who cares? VI ønsker oss et barn til! Herlig med barn:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Fint at det er flere "voksne" som også ønsker seg flere. Mannen min virker helt overbevist om at vi nå skal ha nr 4 etterhvert, og snakker ny bil med mange seter! Jeg har allerede sendt vekk mye barneklær... både etter store og minstemann... men har nå lagt unna litt....i tilfelle Det er kanskje riktig at man ikke skal bry seg om hva omgivelsene synes, men det gjør litt vondt allikevel! Bestefar til minstemann har enda ikke holdt han, og kommer stadig vekk med sårende kommentarer. Hans nye kone trodde vi skulle ha hvalp da jeg var gravid med nr 3, og sa at "familien skulle utvides". Vet det blir reaksjoner fra den kanten... Er også litt vanskelig med div barndomsvenner! De har barn som er konfirmert og store, mange av dem. Vi har helt mistet kontakten... Er fremdeles i tenkeboksen, men har forferdelig lyst... Takk for tilbakemeldinger ihvertfall! Hilsen fra HI på østlandet
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er 44 år. Fikk barn da jeg var over 40 og fikk ikke en eneste negativ kommentar. Hvorfor skulle jeg det? Ønsker meg flere barn :-) SkjØnner ikke.... Du er da ung nok, 38 år. Helt vanlig å få barn da. Eller var det antallet de reagerer på? Supert med 4 barn. Håper virkelig du gir blaffen i hva andre sier. Du kommer aldri til å angre på å få et barn til :-)
Nilla43 Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tenkte også at du er da ung - jeg kjenner mange familier med fire barn, og fjerdemann har kommet når mor var i slutten av 30-årene eller i beg. av 40-årene. Du må kjenne på hva som er riktig for deg :-) Er selv 43 og nygravid - kjempeskummelt og veldig overraskende siden jeg nå egentlig hade gitt opp dette. Men kjenner at det er riktig for meg, og går det galt så har jeg iallefall prøvd. Vet at jeg sikkert får negative kommentarer fra min mor og sikkert flere også. Men det er mitt liv :-)
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tenkte også at du er da ung - jeg kjenner mange familier med fire barn, og fjerdemann har kommet når mor var i slutten av 30-årene eller i beg. av 40-årene. Du må kjenne på hva som er riktig for deg :-) Er selv 43 og nygravid - kjempeskummelt og veldig overraskende siden jeg nå egentlig hade gitt opp dette. Men kjenner at det er riktig for meg, og går det galt så har jeg iallefall prøvd. Vet at jeg sikkert får negative kommentarer fra min mor og sikkert flere også. Men det er mitt liv :-) Gratulerer med liten i magen! : ) Selv om minsten har holdt meg oppe mye av natten, så kjenner jeg at jeg er misunnelig! (HI) Det er så mange faktorer som gjør at jeg er i tvil! Mannen min har akkurat fylt 50... Dessuten har alle tre svangerskap vært høyrisiko, med tett oppfølging og mye stress. Kaster også opp fra dag 1 til ungen er ute... Elendig form! Riktig å utsette 3 relativt små for at mamma skal være dårlig i 9 mnd? Hva om det ikke skulle gå bra denne gangen? Videre gikk jeg i vikariat da jeg ble gravid denne gangen. Må finne ny jobb... Mange faktorer som spiller inn! Mannen min er suveren, og støtter meg i det jeg velger uansett! Han er også fantastisk flink med ungene, og gjør masse hjemme. Vi har det utrolig godt sammen, og hadde jo klart en til?!?!? Den største lykke i livet for meg å våkne opp med mannen min, og ha tre herlige friske barn med han. Kanskje jeg ikke skulle utfordre skjebnen... Har ikke fått tilbake mens etter forrige fødsel, men har blitt utrolig lett gravid med alle tre så langt. Kan jo tenke litt... Som sagt, fornuften sier nei, men hjertet mitt skriker ja!!!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Ønsker dere lykke til med avgjØrelsen, uansett utfall! Barn er uansett antall og alder hos foreldre en berikelse i livet:-) Hilsen snart 6 barnsmora på 33 år
Mammatilvsn Skrevet 9. april 2012 #10 Skrevet 9. april 2012 Jeg er 37. Har 3 små og hjertet vil ha 1 til!! En liten bagatell er at jeg flyttet fra barnefaren ved årsskiftet... Så må nok "nøye" meg med de 3 jeg er så heldig å ha fått men hadde jeg vært i dine sko hadde nr 4 kommet. Garantert
travelbug Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 har du lyst, har du lov det meste av det praktiske ordner seg alltids Hadde jeg hatt en mann i et stabilt og godt forhold hadde jeg absolutt gått for 4 barn <3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Hvis det var meg, så hadde jeg gått for en til :-) Du får vurdere hva som passer deres situasjon.
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 Hvis det var meg, så hadde jeg gått for en til :-) Du får vurdere hva som passer deres situasjon. Her er alt ferdig vurdert, og vi er i ferd med lykkelig prøving på nummer 4! Hva omgivelsene (les: nærmeste familie) sier om saken, får bare være... vet jeg kom til å angre dersom vi ikke fikk en til... Spennende, og litt skummelt... Men følger hjertet mitt!!! <3
SNURF 5 GUTTER Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Har 5 gutter og skal ha 1 til før jeg stopper. Er 40 år no så klask til du detta går fint det
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 24. april 2012 #15 Skrevet 24. april 2012 PS! Har noen andre med flere erfaring med uregelmessig mens etter fødsel? Med de to første var det helt regelmessig, men nå plutselig sent ute? Har bare hatt en mens etter denne fødselen. Hadde syklus på 26 dager før siste svangerskap, og skulle da hatt mens lørdag?!?!?!? Kanskje nummer fire allerede er på vei? Hmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå