Gå til innhold

Er det ingen som tenker på betydningen bak navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i oktober og tenker mye på navn selv om jeg ikke har anelse av kjønn.. Mn det virker ikke som folk lenger tenker på hva navnet betyr. Jeg vil hvertfall ikke at mitt Bitter, sur, eller andre negative betydninger.. Hva tenker dere?

Leah er for eksempel et veldig fint navn, men betyr bitter tror jeg.. Derfor har jeg lagt det på hylla..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er usikker på hva jeg selv synes. Mange navn som jeg virkelig liker har en betydning relatert til krig, som feks Edith. Usikker på om jeg faktisk ville brukt n

det, grunnet dette. Intressant å høre hva andre mener...

Endret av mesoho
Skrevet

Mannen min og jeg har ennå ikke startet å diskutere navn (vi har termin også i oktober) Men en ting er vi enige om, vi ønsker et navn som betyr noe, ikke et navn som bare høres fint ut. Selv har jeg et navn som betyr noe veldig fint, og dette har betydd mye for meg gjennom oppveksten. Synes det er alt for mange konstruerte «luftnavn» om dagen uten mål og mening.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av det, mye mer opptatt av at navnet er fint enn at betydningen er fin. Det blir mer som en bonus.

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av hva navnet betyr, i tillegg til at det skal være fint. Desire har i mange år vært mitt yndlingsjentenavn, det betyr den ønskede, ellerbarn som er ønsket. Noe som er en veldig fin betydning spesielt for oss som sliter med å få barn. Men jeg får bare negative tilbakemeldinger på det navnet, ingen liker det. Så jeg har på en måte lagt det litt på is, men har det fortsatt i bakhue hele tida...Yndlingsnavnet nå om dagen er Cornelia, det har også en ganske fin betydning.

Men det er faktisk navn jeg syns er fine, som jeg liker, men som jeg ikke liker betydningen av. For eksempel Kristin. Kristin syns jeg er et fint navn, men det betyr Kristen. Og jeg er så langt fra Kristen man kan bli......

Skrevet

Det er ikke avgjørende her.

Nå har begge navnene vi har valgt veldig fine betydninger, og det er jo hyggelig. Hadde kanskje stusset litt om favorittnavnet hadde en direkte negativ betydning, men for meg betyr klangen på navnet desidert mest.

For å være ærlig synes jeg noen av de betydningene er litt tullete og klarer ikke legge så mye i det...

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av hva navnet betyr, i tillegg til at det skal være fint. Desire har i mange år vært mitt yndlingsjentenavn, det betyr den ønskede, ellerbarn som er ønsket. Noe som er en veldig fin betydning spesielt for oss som sliter med å få barn. Men jeg får bare negative tilbakemeldinger på det navnet, ingen liker det. Så jeg har på en måte lagt det litt på is, men har det fortsatt i bakhue hele tida...Yndlingsnavnet nå om dagen er Cornelia, det har også en ganske fin betydning.

Men det er faktisk navn jeg syns er fine, som jeg liker, men som jeg ikke liker betydningen av. For eksempel Kristin. Kristin syns jeg er et fint navn, men det betyr Kristen. Og jeg er så langt fra Kristen man kan bli......

Jeg synes ikke du skal være så opptatt av hva andre mener. Det er jo først og fremst ditt barn og Desire er jo et spesielt navn. Personlig liker jeg veldig godt navn som er litt spesielle, har en fin betydning. Har også tenkt på navn som har en betydning "den ønskede" eller mirakel, Tenk hvordan barnet vil føle seg når det finner ut av betydningen senere:)

Skrevet

Er det noen som tenker på å gi barnet flere navn og at de to navnene kan ha en flott betydning til sammen?

Skrevet

mitt navn betyr den elskede siden jeg var den første fødte..veldig fornøyd med å ha en god betydning som mine foreldre har tenkt igjennom:) å jeg gjør det samme med mine barn;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...