Gå til innhold

Stole på EL tester??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått positive EL tester på dag 8 av syklusen min, den varierer fra 21-27 dager, så kan jeg stole på at EL har funnet sted eller bør jeg teste videre??

Er det sånn at jeg kan beregne at mensen kommer ca 14 dager etter EL?

Og når man tester positiv på EL, finner EL sted akkurat da, eller innenfor en viss tid??

Håper noen tar seg tid til å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ihvertfall svare på at når en test er positiv slippes egget 24-36 timer senere. Jeg ville lagt inn aksjer og forsatt testet.

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Jeg hadde også litt ustabile sykluser, og lærte fort at en positiv EL-test INNENFOR TIDSVINDUET er til å stole på.. det er mange falskt positive etter tidsfristen er utløpt.. Jeg brukte billige-tester.nos.. I starten brukte jeg ClearBlue digital, men det ble dyrt, og jeg fikk engang smiley når det ikke var EL. I tillegg er det fordel med strimlene at du kanskje kan se "innsynkning" (at stripen blir gradvis mørkere) og dermed få litt bedre forvarsel på når EL finner sted (jeg testet 2 ganger daglig). Aller helst skal man jo legge inn aksjer dagen FøR EL-testen blir positiv. For å verifisere om du har hatt EL kan du jo f.eks. begynne å tempe, eller følge med på om brystene blir ømme noen dager senere, utfloden tørker inn osv... Man lærer fort kroppen å kjenne om man går inn for det ;)

Skrevet

Takk for svar!!

Jeg har begynt å kjenne kroppen bedre ja, men temping tror jeg blir litt stress. Er sånne billigtester jeg har, og de ble sterkere enn kontroll-streker på morgen og kveld, litt svakere dagen etter, og da var jeg superøm på høyre side i underlivet.. Og i dag er teststreken veldig svak...

Satse på at jeg har hatt EL nå da, har hoppet i høyet hver dag denne uken, så håper vi har truffet, men får fortsette å hoppe litt ;)

Og fortsette å teste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...