Gå til innhold

Hvordan funker igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør de det?

Reiser man hjem etterpå eller blir man da værende?

Hvor lang tid kan det ta fra man blir satt i gang til saker og ting begynner og skje?

Er førstegangs og grønn som en bladlus. Lege har sendt henvisning til sykehuset om igangsetting, men jeg ble så paff da dette ble virkelighet at alle spørsmålene buret seg inne i munnen min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det modent og litt åpning, bare tar de vannet ditt også kommer som regel veene av seg selv etterhvert. Dette har skjedd meg begge gangene og er sånn det skal gjøres denne gangen også, veene mine har kommet ca et kvarter etter vannavgang. Jeg blir satt igang før pga store barn.

Er det ikke modent setter de som regel en modningstablett i skjeden og gjentar dette dersom det er nødvendig, vet at noen også legger inn en ballong som de blåser opp i livmormunnen for å få den til å åpnes. Da kan det hende det tar litt lenger tid, siden kroppen ikke er helt innstilt på fødsel enda, mange blir sendt hjem med beskjed om å gå mye. Så fort det er litt åpning tar de vannet. Kommer ikke veene ordentlig igang setter de av og til riestimulerende drypp, men dette ungår de helst fordi de vil at kvinnen skal gå i fødsel av seg selv.

Men du må huske at ingen kropp er lik, og derfor er alle fødsels forløp forskjellig også, lykke til :)

Endret av EnBlå&ToRosa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...