Gå til innhold

DIN beste oppskrift med koteletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg kotelettene i en stekepose, klipp et lite hull på toppen/ i hjørnet slik at dampen kommer ut. Legg den i formen, og sett formen i oppvarmet ovn (200 grader). La de stå i 15minutter før du setter ned til 140 grader og lar de steke i 1,5 time til. Mmmmm, smelter i munnen :-)

Vi bruker alltid surkål og poteter til koteletter. Kanskje litt uspennende, men fryktelig godt :)

Skrevet

Jeg syns det er kjempegodt å steke kotelettene i ovnen på en rist eller aluminiumfolie sånn at fettet på koteletten er litt sprøtt...eller sånn at det går an å spise det.

Så steker jeg champignon, gulrøtter, sukkererter, løk, brokkoli og paprika i en panne (litt og litt) heller over ca ett beger rømme og koker noen amadine poteter til..fantastisk godt :)

Skrevet

Steker Gulrott, brokoli, løk, minimais, (kan ha sopp og) Så har jeg dette i en ildfastform. Så steker jeg koteletter, 3min på hver side. Legger de oppå grønnsakene, inn i ovnen på 200grader i 25min.

Serveres med peppersaus og kokt potet.

Skrevet

Salter og peprer kotelettene, steker de raskt på hver side og putter de i leirgryta mi og inn i ovnen på 200 grader:)

steker sopp og løk og surrer det i litt rømme. serverer med surkål og poteter og smeltet smør:)

Skrevet

Legg kotelettene i en stekepose, klipp et lite hull på toppen/ i hjørnet slik at dampen kommer ut. Legg den i formen, og sett formen i oppvarmet ovn (200 grader). La de stå i 15minutter før du setter ned til 140 grader og lar de steke i 1,5 time til. Mmmmm, smelter i munnen :-)

Vi bruker alltid surkål og poteter til koteletter. Kanskje litt uspennende, men fryktelig godt smile.png

Bruner du di i panna først eller legger du di bare inn i posen? Snakker vi nakke eller svin?

Skrevet

Brune kotelettene i stekepanne og oppi brun saus, la det trekke i noen timer.. Da smelter de på tungen, det er bare helt herlig ;) Ungene her elsker det :D Serverer med poteter og grønnsaker :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg legger nakkekoteletter i en langpanne, har i godt med smør, og har på salt og pepper. Steker de halve tiden på den ene siden. Så snur jeg dem, og heller over en boks med champinjong (skrives det sånn?) og godt med fløte, og steker ut tiden.

Serveres med ris :)

Skrevet

Vi bruker alltid surkål og poteter til koteletter. Kanskje litt uspennende, men fryktelig godt :)

Bruner du di i panna først eller legger du di bare inn i posen? Snakker vi nakke eller svin?

Begge deler funker. Noen ganger steker jeg de først, andre ganger ikke. Nakke :)

Skrevet

Jeg bruner de raskt i stekepannen før jeg legger de i langpannen.

Heller stekefettet fra pannen og varmt vann i langpannen så det står ca halvveis opp på kotelettene og setter i ovnen på svak varme (ca 130 grader) en god stund. F.eks står de der mens jeg henter i barnehagen, koker poteter og grønnsaker, fort 1-1,5 time.

De blir skikkelig møre, ungene elsker det.

Stekeskyen og vannet fra stekepannen kan brukes som det er til å ha på potetene, men blir ekstra godt om du bruker det i en saus.

Poteter, kokte grønnsaker, saus og tyttebær er vanlig tilbehør her.

Gjest sug lut
Skrevet

Salte, pepre og stek raskt på hver side så de får stekeskorpe, så heller du på en flaske mørkt øl og lar det surre. Putt gjerne hakka løk oppi og surr med. Server med ertepuré og hjemmelagd potetmos.

Skrevet

Brune kotelettene i stekepanne og oppi brun saus, la det trekke i noen timer.. Da smelter de på tungen, det er bare helt herlig wink.png Ungene her elsker det biggrin.png Serverer med poteter og grønnsaker smile.png

Sånn gjør jeg å, super godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...